به گزارش خبرنگار جارچی اخبار  از یزد، « حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» در ادامه برنامه های خود در سفر به استان یزد هم اکنون در جمع خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم یزد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند، شهید سلیمانی یک شخص نیست  و مکتب است و به عنوان یک مکتب که پیش روی ما است، باید به او و شاخصه های این مکتب نگاه کنیم .

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اولین شاخصه شهید سلیمانی شناخت نعمت های خداوند و شکرگذاری از آن ها بود و شناخت دشمن نیز از دیگر شاخصه های او بود.
وی با اشاره به تهدیدهای دشمنان در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی افزود: اگر بخواهیم شخصیت سلیمانی را در چند نکته خلاصه کنیم ، محوری ترین ویژگی او اخلاص و ایمان به خدا بود و هیچ قدرتی به غیر از خدا را قدرت نمی دانست.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: امام به ما آموختند که با اتکا به خدا و اعتماد به نفس دو رمز موفقیت ما است و امام نیز آن را به ما آموزش دادند و بیان کردند که قدرت دست خداست و امروز قدرت استکبار پوشالی است.
وی گفت: امروز شهید سلیمانی به عنوان مکتب به ما می آموزد که قدرت لایزال الهی است و امروز شاخص ما می توانیم بود و معتقد بود که با تکیه بر ذات اقدس الهی و نیروی جوان مومن و انقلابی مثل شهید حججی ها می تواند ریشه داعش را کند و این باور را نیز دنبال کرد و به نتیجه رسید.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی تنها یک نیروی نظامی نبود بلکه استراتژیست بود که در کنار حرکت راهبردی، دیپلمات موفق و نیروی متفکر بود.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: او ابزار نظامی را در خدمت اندیشه قرار داده بود و در مکتب پربار حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا رشد پیدا کرد و شاگرد این مکتب بود و موفقیت های او در گرو رهنمودهای مقام معظم رهبری بود.
وی در ارتباط با اهمیت تولید گفت : چند بار منطقه را از حلقوم آمریکاییها نجات داد و این مکتب به ما می آموزد که همه افراد بدانند با اتکا به خدا و اعتماد به نفس می توان این کشور را پیش برد.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: افرادی که تردید دارند که آیا در عرصه های اقتصادی و اجتماعی موفق می شویم باید بیان کنیم که با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی بدانند می توانیم موفق شویم.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: شهید سلیمانی در ملاقات های خود به مسئولانی که گاهی دچار سستی می شدند می گفت  که با اتکا بر خدا پیش بروید و موفق خواهید شد.
وی افزود: در مکتب شهید سلیمانی، سستی و نکول از امر ولی و فرماندهی جایی ندارد و این به جوانان ما می آموزد که با اتکا به داشته ها موفق می شویم.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: استان یزد معروف به داشتن مردم سخت کوش، با قناعت و کارآفرین بوده است و زمینه های بسیاری برای کار و تلاش دارد و با این نگاه به فرهنگ شهید سلیمانی و سلیمانی ها و شهدای مدافع حرم در عرصه های اقتصادی باید کاری کرد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ما تحریم اقتصادی هستیم اما باید در این مسیر سه راه مذاکره با افرادی که بر عهد خود نیستند، دور زدن تحریم ها و مقاومت در برابر آن ها را پیش بگیریم که ما راه سوم را انتخاب می کنیم.
وی گفت: رهبری در صحبت های خود مبنی بر اقتصاد قوی صحبت کردند که ما معتقدیم در این مسیر باید با توجه به داخل خود را قوی کنیم.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ما با نیروی جوان متراکم انسانی و دانشگاه ها می توانیم به اقتصاد قوی دست پیدا کنیم که نمونه این موفقیت ها در زمینه صنعت هسته ای است که بومی شده است.
رئیسی گفت: راهکار برون رفت ما از مشکلات اقتصاد قوی است بدین معنی که بر داشته های خود متکی باشد و گشایش به دست نیروهای جوان خود ما باشد.
رئیس قوه قضائیه  بیان کرد: ما خود را موظف می دانیم برای این که صنعتگران و کارآفرینان بتوانند کار خود را بکنند امنیت اقتصادی داشته باشند
وی بیان کرد: مقابله با فساد امر راهبردی است که در درون و ذات انقلاب ما قرار داده شده و ما این مبارزه خستگی ناپذیر را با مفسدان تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.
رئیسی خاطرنشان کرد: ما در گزارش ها نمی گوییم که چه کسی به جرم فساد به چه میزان محکوم شد بلکه در کنار آن چه میزان پول های به یغما برده شده به جای اصلی آن مسترد شده است و در گزارش اخیر بازگشت میلیاردها تومان به بیت المال داده شده است.
وی گفت: هیچ گونه حاشیه سازی ها ما را به خود مشغول نخواهد کرد و ما مشغول آن نمی شویم زیرا ماموریت اصلی خود را مبارزه با فساد و اجرای حق و عدالت می دانیم و آن را دنبال می کنیم و  در این مسیر نیز خسته نخواهیم شد و راه خود را با قوت ادامه خواهیم داد.