به گزارش خبرنگارجارچی اخبار:محمدحسین سلمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به ۶ بهمن روز جهانی گمرک اظهار داشت: در ده ماهه نخست امسال، بیش از ۲ میلیون و ۵۱۰ تن کالا به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است.

 

وی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان افزود: صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل گمرک استان یزد تشریح کرد: عمده‌ترین کالاهای صادرات استان یزد در این مدت کاشی و سرامیک، میلگرد و پروفیل، هیدروکربن، نایلون و نایلکس، ظروف شیشه‌ای و پسته بوده که به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه صادر شده است.

 

وی در ارتباط با واردات استان یزد خاطرنشان کرد: میزان واردات را ۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار اعلام کرد که از نظر وزن ۱۰۲ درصد و از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

سلمانی مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید را از عمده ترین کالاهای وارداتی به گمرک استان معرفی کرد و افزود: اکثر واردات استان یزد از کشورهای ترکیه، چین، امارات، ایتالیا، آلمان و عراق انجام گرفته است.