به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد؛ نماینده مردم اردکان با حضور در دوره آموزشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش‌های عقدا و مرکزی؛ ضمن گفتگو و بررسی مشکلات روستاهای تابعه این شهرستان از دهیاران به عنوان مدیران روستایی نام آورد و اعضای شوراهای اسلامی را نیز تصمیم سازان روستاها دانست.

 

«محمدرضا تابش» در ابتدای سخنان خود با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: خون شهید سلیمانی در این برهه حساس منطقه، روح اتحاد و وحدت در کشور دمید. سپهبد شهید سلیمانی متعلق به همه مردم است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ایشان فردی انقلابی بود که تنها و تنها دغدغه انقلاب، اسلام و مردم را داشت و نباید هیچ فرد و گروهی جایگاه و نام آن سردار سرافراز را به نام خود مصادره کند.

 

وی در تحلیل کوتاهی از شرایط کشور، اوضاع اقتصادی را سخت دانست و ضمن عذرخواهی مجدد از مردم افزود: ما باید در تمام شئون کاری وزندگی، آرایش جنگ اقتصادی بگیریم و توقعاتمان را با شرایط موجود تطبیق دهیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خون شهداء ضامن ثبات و پیشرفت انقلاب است افزود: به‌طور خاص در دو مقطع حساس، خون شهداء؛ کشور را به سمت وحدت و یکدلی برد، یکی در زمان ترورهای کور منافقین و شهادت دکتر بهشتی ویاران باوفایش و دیگری در زمان حال نیز شهادت سردار سلیمانی که باید قدردان این موقعیت باشیم و همه مسئولان نیز می‌بایستی مسئولانه و مدبرانه نسبت به مرتفع شدن مشکلات به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش کنند.

 

وی با تحلیل آخرین وضعیت درماندگی و سرگردانی ترامپ و آمریکا؛ درایت مقام معظم رهبری را بارها ستود و از ایشان به عنوان یک رهبر هوشیار و توانمند نام برد که در مقاطع حساس تصمیمشان، کشتی پرتلاطم انقلاب اسلامی را آرام کرده است.

 

وی در ادامه به برخی اقدامات و پیشرفت‌های شهرستان اشاره کرد و اردکان را همچنان در مسیر پیشرفت و تعالی دانست و ادامه داد: امروز به حول و قوه الهی و تلاش مسئولان و همراهی مردم، اردکان در مدار و محور توسعه قرارگرفته است که باید این حرکت با تأکید بر سمت صنایع سبز، استارتاپ ها و حرکت در مسیر توسعه پایدار ادامه یابد.

 

وی همچنین با اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات استان نظیر کمبود آب و مسائل زیست‌محیطی افزود: تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا مشکلات به حداقل برسد و برای این کار برنامه‌ریزی‌شده است.

 

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی توجه به محیط‌زیست را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در برنامه جدید شهرستان اردکان تلاش خواهیم کرد این چالش‌ها را به حداقل برسانیم گرچه برخی از مسائل ریشه‌ای بوده و باید به صورت علمی در سطح کلان کشورمان مرتفع شود.

 

همچنین پیش از سخنان نماینده مردم اردکان، تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا به بیان درخواست‌های خود پرداختند که نماینده مردم اردکان قول پیگیری و رفع مشکلات را داد.

 

گفتنی است دوره‌های آموزشی دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرستان اردکان همچون سنوات قبل در شهر مشهد مقدس برگزار شد