قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از سال آینده ارائه سوخت به ماشین‌های کشاورزی صرفاً از طریق کارت سوخت انجام می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، محسن قهرمان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری ۱۳ هزار و ۷۴۹ پرونده برای پلاک‌گذاری در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: تعداد تراکتورهای قابل پلاک‌گذاری در استان ۳۴ هزار و ۴۰۵ دستگاه می‌باشد که تاکنون ۲۰ هزار و ۲۱۹ تراکتور در حدود ۵۹ درصد تراکتورهای موجود در استان آذربایجان‌شرقی پلاک‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ تعداد ۳ هزار و ۵۳ دستگاه تراکتور مستعمل پلاک‌گذاری گردیده بود، گفت: در طی ۱۰ ماهه سال‌جاری این رقم به ۱۱ هزار و ۳۰۴ دستگاه رسیده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۴۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان متذکر شد: در این زمینه شهرستان مراغه با یک‌هزار و ۶۲۰ دستگاه، شهرستان تبریز با یک‌هزار و ۵۲۵ دستگاه و شهرستان بستان‌آباد با یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه نسبت به سایر شهرستان‌ها پیشرو هستند.
قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در ماه‌‌های اخیر در راستای تسهیل‌گری به دنبال آن بوده است که گازوئیل موردنیاز کشاورزان از طریق کارت سوخت تأمین شود، یادآور شد: ماشین‌آلات کشاورزی پلاک‌گذاری شده می‌توانند کارت سوخت نیز داشته باشند.
قهرمان‌نژاد با بیان اینکه شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون محسوب می‌شود، بیان داشت: به این طریق به‌ راحتی می‌توان برای سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.
وی با بیان اینکه مالکین و صاحبان ماشین‌‌های کشاورزی بدون پلاک باید تا پایان فروردین‌‌ماه ۹۹ نسبت به انجام پلاک‌گذاری اقدام کنند، ادامه داد: براساس دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقرر است که در سال آینده سوخت بخش ماشین‌های کشاورزی صرفاً از طریق کارت سوخت توزیع شود.
قهرمان‌نژاد خاطرنشان ساخت: در گذشته شرایط سنی برای وسیله نقلیه وجود داشت، اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است و تمامی مالکین تراکتور‌ها و کمباین‌های استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.