شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: پس از انتقال و تجهیز موزه فوتبال آذربایجان در محل جدید، احداث موزه ورزش آذربایجان جزو برنامه های آتی این منطقه قرار دارد.
به گزارش جارچی اخبار، محمدباقر خوشنواز صبح امروز در نشست خبری خود با جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت موزه فوتبال آذربایجان، اظهار کرد: بهترین موقعیت و فضای اداری شهرداری منطقه ۲ در چهار طبقه در اختیار این موزه قرار گرفته تا آثار و گنجینه ۱۳۷ ساله فوتبال تبریز در این موزه حفظ و در معرض دید عموم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: این موزه که با حضور مسئولان شهری و کشوری چند ماه قبل افتتاح شده، محلی برای برگزاری جلسات پیشکسوتان فوتبال تبریز است و فضایی مختص نشست های این پیشکسوتان در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص انتقال موزه فوتبال آذربایجان به مجاورت ساختمان این منطقه، عنوان کرد: این موزه پیش از این در سال ۹۳ در محل پارک رضوان واقع در شهرک امام (ره) افتتاح شده بود اما با توجه به موقعیت مکانی موزه که در داخل پارک بانوان قرار داشت، چندان مورد اقبال عمومی قرار نگرفت.
وی افزود: موزه فوتبال آذربایجان نخستین موزه فوتبال کشور است و از این رو ما در شهرداری منطقه ۲ بهترین موقعیت و فضای اداری را در اختیار آن قرار داده ایم تا شهروندان و گردشگران بتوانند به راحتی از این موزه دیدن کنند.
خوشنواز با اشاره به آثار موجود در موزه فوتبال آذربایجان، گفت: در چهار طبقه این موزه آثاری از ۱۳۷ سال تاریخ فوتبال تبریز اعم از تصاویر و اسناد مدرسه مموریال، مربیان بلژیکی و آلمانی که جزو نخستین مربیان خارجی فوتبال تبریز بودند، مرحوم حسین صدقیانی و نخستین لژیونر تبریزی شاغل در فوتبال اروپا و همچنین لباس های تیم ملی در جام های جهانی و مدال های مختلف قرار گرفته است.
وی ادامه داد: گردآوری این آثار، اسناد و تصاویر در سایه تلاش ها، مطالعه و تحقیق ۲۰ ساله آقای ایوب نیکنام لاله و خانواده اش محقق شده است که باید از ایشان بابت زحماتشان قدردانی کنم.
شهردار منطقه ۲ تبریز در ارتباط با اینکه گفته می شود موزه فوتبال تبدیل به موزه ورزش آذربایجان خواهد شد، اظهار کرد: روز افتتاح رسمی این موزه که با حضور نماینده فدراسیون فوتبال و بسیاری از مسئولان شهری و استانی همراه بود، با توجه به زیبایی کار و مورد پسند بودن مجموعه، چنین موضوعی مطرح شد اما این موزه ظرفیت تبدیل به موزه ورزش را ندارد.
وی در عین حال گفت: با این شرایط اما در نظر داریم یک ساختمان دیگر برای احداث موزه ورزش آذربایجان در نظر بگیریم که البته این موضوع در برنامه های سال ۹۹ شهرداری منطقه ۲ قرار ندارد و احتمال دارد در آینده این اقدام از سوی شهرداری منطقه انجام شود.