به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محسن صادقیان» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام استانی داریم که به توجه به شرایط اعتباری و تخصیص ها به دستور استاندار اولویت بندی کرده ایم .

 

وی افزود: بنا به دستور استاندار، اعتبار و تخصیص به سمت پروژه هایی می رود که در مدت کوتاه یک تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

صادقیان با اشاره به عدم وجود پروژه جدید بر اساس ماده ۲۳ گفت: پروژه های جدید نیز در سال گذشته و امسال تنها دو پروژه برای صدور مجوز از ماده ۲۳ داشتیم و پروژه دیگر در این زمینه نداشتیم.

 

وی گفت: در سال گذشته ۱۷۰ پروژه نیمه تمام دولتی داریم که قابلیت واگذاری به بخش غیر دولتی دارند که در این راستا لایحه مشارکت بخش خصوصی و دولت در سال گذشته به مجلس ارسال شد که در صورت تصویب چارچوب کار برای واگذاری های ایجاد می شود.

 

معاون عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: با توجه به این که شناسایی املاک در سطح شهر مشکل است، شهرداری ها را موظف کردیم که تمامی زمین های بالای دو هزار متر را شناسایی کرده و اعلام کنند تا در راستای قانون ساماندهی مسکن و املاک حرکت کنیم.

 

صادقیان بیان کرد: کمک دولت در بخش حمل و نقل بیشتر برای کلان شهرها است اما با توجه به ثبت جهانی یزد، خود را در این زمینه ارائه کردیم و تسهیلات ۶۰ میلیارد تومانی را برای استان مصوب کردیم که امیدواریم به زودی در اختیار شهرداری یزد برای حمل و نقل عمومی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به زیرساخت های گردشگری گفت: اگر شهر یزد را با سه سال پیش مقایسه کنید بسیار متفاوت شده است و در زمینه گردشگری داخلی نیز موفقیت خوبی داشته ایم.

 

صادقیان گفت: سال گذشته ۳۵۰۰ امتیاز تسهیلات بافت فرسوده در شهر یزد داشتیم که کسی از آن استقبال نکرد اما هم اکنون ۳۰۰ خانه برای بوم گردی، منازل و بافت تاریخی در حال پیگیری است.

 

وی افزود: تدوین مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز به عنوان برنامه دیگر ما است که با راه آهن اقلید یزد این امر تسهیل پیدا می کند.

 

معاون عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: استان یزد در زمینه تلفات جاده ای جز ۵ استان کمتر کشور است  اما اگرچه افزایش تلفات جاده ای داشته ایم اما از لحاظ تعداد تلفات کمترهستیم ولی برنامه ریزی برای کاهش آن نیز داریم.

 

صادقیان بیان کرد: در بحث درون شهری وضعیت خوبی در زمینه تلفات نداریم که افزایش سرعت در سطح شهر یکی از این دلایل است که بایستی برنامه ریزی خاص داشته باشیم.

 

وی افزود: بانک اطلاعاتی واگذاری زمین های دولتی را شروع کرده ایم که تا دو ماه آینده انجام می شود که در این بانک واگذاری زمین های دولتی را در ۴۰ سال گذشته بررسی می کند.