به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمد دریجانی» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به راه اندازی نسخه الکترونیک در استان یزد گفت: در ابتدای سال تعداد ۳ شهرستان در استان  موظف به اجرای طرح نسخه الکترونیک شدند که در دهه فجر این تعداد به هشت شهرستان می رسد.

 

وی افزود: ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری جمعیت استان تحت پوشش هستند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: در طرح نسخه الکترونیک تعداد ۹۳ موسسه تشخیص درمانی طرف قرار داد تحت پوشش قرار گرفتند که ۵۲ مطب، ۳۸ داروخانه و ۳ آزمایشگاه مرکز هستند.

 

دریجانی ادامه داد: در مرکز استان در نیمه اول سال ۹۹ نیز امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمامی موسسات تشخیصی درمانی عملیاتی شود.

 

وی افزود: با رایزنی هایی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد وضعیت دارو انجام شد، امروز ما در شرایطی هستیم که با کمبود دارو روبرو نیستیم و انواع داروها در استان یافت می شود.

 

دریجانی با اشاره به پرداخت های بیمه به مراکز گفت: در این طرح ما سعی کردیم ماهیانه یک پرداخت به موسسات تشخیصی درمانی داشته باشیم که این امر رضایت کامل را در پی داشته است و در ایام الله دهه فجر بیش از ۲۳ میلیارد تومان به تمامی مراکز پرداخت کرده ایم.

 

وی بیان کرد: تا پایان شهریورماه کلیه موسسات تشخیصی درمانی پرداخت شده و تنها مراکز روستایی را تا پایان آذرماه پرداخت کرده ایم که این می تواند به ماندگاری پزشکان در روستاها کمک کند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: بیش از ۹۰ پزشک به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند که خدمت متعددی را ارائه می کنند.

 

دریجانی گفت: ما از تمامی همشهریانی که بیمه سلامت همگانی هستند و یا دفترچه آنها اعتبار ندارد، درخواست داریم که با مراجعه به مراکز پیشخوان های طرف قرارداد بیمه خود را تعیین تکلیف کنند زیرا از ابتدای سال گذشته زمان انتظار برای دفترچه مشخص می شود