به گزارش خبر نگار جارچی اخبارازیزد  ،آرش نواب پیش از ظهردوشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: همزمان با ایام الله دهه فجر از ۹۴ پروژه برق رسانی و تامین روشنائی با اعتباری بالغ بر ۳۴۶میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: این پروژه ها شامل اصلاح و بهینه سازی شبکه ها و تامین روشنائی در شهر ها و روستاهای استان است.

 

نواب با بیان اینکه میانگین خاموشی به ازای هر نفر در کشور ۸۸۰ دقیقه است گفت: استان یزد رتبه نخست کاهش خاموشی را با خاموشی ۶۸ دقیقه خاموشی به ازاری هر مشترک در طول سال کسب کرده و در بخش میزان تلفات،  تلفات شبکه برق در استان ۶درصد بوده که میانگین کشوری میزان تلفات ۱۰درصد است استان هم دراین بخش در کشور دارای رتبه اول هست.

 

وی تصریح کرد: در استان بیش از ۶۸۸هزارمشترک برق وجود دارد که شامل ۸۰ درصد در بخش خانگی، یک درصد در بخش کشاورزی،۱۳ درصد بخش تجاری ، ۲ درصد در بخش عمومی و ۱درصد در بخش صنعتی است و در بخش تعداد مشترک صنعتی و همچنین مصرف مشترکین صنعتی در کشور دارا ی رتبه اول هستیم.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان درمورد روستای ها ی برق دا راستان نیز گفت :هم اکنون از ۹۷۶روستای استان ۹۲۴روستا برق دار شده و تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار و ۵خانوار هم اکنون برق دارهستند و از تعداد ۲هزارو۲۸۲ چاه کشاورزی در استان ۲هزارو ۱۹۶چاه کشاورزی برق دارهستند .

 

وی در مورد نیروگاه های تولید پراکنده استان نیز گفت : نیروگاه های به بهره برداری در این بخش به ۹نیروگاه رسیده و ظرفیت قراردادی این نیروگاه ها ۴۲مگاوات و ظرفیت مصوب این نیروگاه ها ۴۱و دهم درصد است