همزمان با دهه مبارک فجر سردخانه ای با ظرفیت ۶ هزار تن در میانه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش جارچی اخبار، سرپرست جهاد کشاورزی میانه روز سه شنبه در آیین افتتاح این سردخانه گفت: احداث این سردخانه در مساحت ۱۶ هزار و ۳۱۵ متر مربع و زیربنای ۴۹۰۰ متر مربع از سال ۹۷ آغاز شده است.
شهرام ایرانی پور با بیان اینکه ۶۰ میلیارد ریال از اعتبار پروژه ، تسهیلات دولتی است افزود: با افتتاح این سردخانه برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه هم در این آیین با اشاره به ظرفیت شهرستان در تمامی حوزه ها بویژه صنایع تبدیلی و صنایع وابسته به کشاورزی خواستار توجه بیش از پیش مسوولین استانی به شهرستان شد.
محمدرضا مشایخی گفت: صنایع تبدیلی و صنایع وابسته به کشاورزی جزو هسته های کلیدی در سند تدبیر و توسعه شهرستان و جزو توانمندی های آن در بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن برای ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های مورد نیاز کشاورزی است.
وی لزوم ایجاد و توسعه سردخانه و دیگر واحدهایی این چنین را سبب رونق تولید، اشتغال، اقتصاد و مهمتر از همه رونق اشتغال عنوان کرد.
مشایخی در پایان از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و جهاد کشاورزی شهرستان در تسهیل امور سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی قدردانی کرد.