به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی خواهر شهرستان بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: اینکه می‌بینیم شهادت سردار دل‌ها، شهید سلیمانی توانست چنین موج عظیمی را در کشور ایجاد کند به این دلیل است کارهای این شهید والامقام از روی اخلاص و برای خدا بود.

 

نجیمی با بیان اینکه محبت به اهل بیت (ع) شهید سلیمانی را به این درجه رساند، افزود: فعالان فرهنگی باید اخلاص و ارادت آن شهید والا مقام را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

 

وی بر لزوم تداوم در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش به ثمر می‌نشیند لذا نباید به فعالیت‌های مقطعی اکتفا کرد.

 

نجیمی تصریح کرد: رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی محل و شهرستان باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی باشد تا از این طریق اولویت‌ها مشخص و به آن توجه جدی تری صورت گیرد.

 

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های تخصصی توسط فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: البته نباید نسبت به فعالیت‌های عمومی بی توجه بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: این بیانیه باید سرلوحه فعالیت‌های تمام مجموعه‌های فرهنگی باشد به گونه‌ای که هر فعال فرهنگی یکبار آن را مباحثه کرده باشد.

 

وی افزود: فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی حتماً باید پیوست اجتماعی داشته باشد در غیر این صورت به بن بست خواهد رسید.

 

نجیمی بر لزوم اهتمام به کادر سازی در مجموعه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: البته این کادرسازی نباید به حوزه خاصی محدود شود بلکه باید استعدادها شناسایی و سپس جهت دهی شود.

 

وی با اشاره به ظرافت‌های موجود در هنر گفت: باید از زبان هنر در جهت انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی بهره برد تا بتوان نوجوان و جوانان را جذب کرد.

 

نجیمی، روحیه مطالبه گری را لازمه یک فعال فرهنگی دانست و افزود: فعالان فرهنگی نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر خود بی توجه باشند بلکه باید با مسئولان شهر خود در رفت و آمد بوده و از آنها در مسائل مختلف مطالبه داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم احیا جایگاه مساجد تاکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی باید مسجد را به عنوان اصلی ترین پایگاه فعالیت خود در مساجد قرار دهند.

 

شایان ذکراست ، بازدید از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد، بازدید از خانه عالم شهرستان بهاباد، بازدید از زمین جهت احداث ساختمان جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، حضور در مسجد روستای زارکوئیه و بازدید از خانه عالم در دست ساخت این روستا از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل تبلیغات اسلام یاستان به شهرستان بهاباد بود.