فرماندار شهرستان تبریز گفت: ۱۵۰ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تایید صلاحیت شدند.
به گزارش جارچی اخبار، بهروز مهدوی روز چهارشنبه در همایش نقش زنان در انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: صیانت و حفاظت از رای مردم به عنوان حق‌الناس وظیفه اصلی مجریان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
مهدوی اظهار کرد: زمان تبلیغات داوطلبان این دوره مجلس از ۲۴ بهمن ماه جاری به مدت هفت روز می باشد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰ انتخابات با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار شده است، گفت: انتخابات پس از انقلاب اسلامی در بحران‌های مختلفی هم‌چون زمان جنگ تحمیلی با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما با وجود تنگ نظری‌های ، مردم همواره مشارکت بالایی داشته‌اند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان تبریز افزود: بانوان پابه‌پای مردان همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و دانشگاهی کشور حضور داشته و پست‌های مدیریتی را کسب کردند که جزو برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وظایف نمایندگان در راستای قانون گذاری و نظارت، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور مربوط به مشکلات حوزه قانون است که باید توسط نمایندگان مجلس حل شود.
وی اظهارکرد: حدود نظارت نمایندگان مردم بر اساس قانون تعیین شده است و آنان حق اظهارنظر در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی و علمی را دارند.
مهدوی افزود: افرادی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند باید دارای شایستگی، سابقه درخشان، وفاداری، تخصص و بینش سیاسی باشند و امیدواریم مردم انقلابی، با تمامی سلایق سیاسی و جناحی، در روز جمعه دوم اسفندماه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.