به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمد حسن رحیمی» در نشست کمیته رصد اطلاع رسانی اخبار فضای مجازی در خصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون انتخابات، قانونگذار، مجری و ناظر را مشخص کرده است و در ذیل ماده ۶۷ نیز وظیفه پشگیری از جرائم انتخابات را به قوه قضائیه محول کرده است که این مصوبه مبتنی بر دستورالعمل رئیس قوه قضائیه بوده است که ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده است.

 

معاون پیشگیری از جرم دادگستری یزد بیان کرد: تا به حال روند مشکل سازی در زمینه انتخابات در استان نداشته ایم و اگرچه گزارشات مختلفی ارائه شده اما سعی شده است تا مدیریت شود.

 

رحیمی بیان کرد: در زمینه انتخابات تاکنون حدود ۱۷ گزارش به دبیرخانه ستاد واصل شده است و عمدتا عنوان گزارش نیز تبلیغات زودهنگام بوده است.

 

وی افزود: در حوزه فضای مجازی در کمیته این بخش رصد شده است و سعی کرده ایم در ابتدا به صورت تذکر مشکلات را حل کنیم.

 

معاون پیشگیری از جرم دادگستری یزد گفت: افترا، تشویش افکار عمومی و همچنین محرک برای احلال در جامعه به عنوان جرائمی است که در فضای مجازی همچون فضای حقیقی پیگیری می شود.

 

رحیمی بیان کرد: اثرگذاری بر نتیجه انتخابات به عنوان یکی از موضوعات اساسی به منظور پیشگیری از جرائم است که دستگاه قضا بر این اساس بررسی و برخورد می کند.

 

وی افزود: توقع ما از حوزه رسانه ها و فضای مجازی، ارائه نقش عمده در پیشگیری است و بر اساس اخلاق محوری، قانون گرایی، امیدآفرینی این نقش آفرینی را داشته باشند.

 

معاون پیشگیری از جرم دادگستری یزد بیان کرد: خط قرمز ما خدشه دار شدن مسائل اخلاقی و قانونی است.