به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمدرضا دهقانی» نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع این ویروس در کشورهای مختلف ما بایستی آمادگی لازم را داشته باشیم که این امر نیازمند همکاری دستگاه های مختلف در استان به منظور کنترل این ویروس در صورت ورود به کشور و استان است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ویژگی های ویروس کرونا گفت: این بیماری  و ویروس کرونا نوع جدیدی نیست اما بر اساس تغییرات جدید ۲۰۱۹ قدرت همه گیری بیشتری دارد

 

وی افزود: اگرچه کرونا ویروس انتقال انسان به انسان نداشته ولی بر اساس نوع ۲۰۱۹  شاهد فراگیری آن به سرعت هستیم.

 

دهقانی بیان کرد: این ویروس قدرت فراگیری بیشتر از گذشته است و در کل دنیا حدود ۲۱ هزار نفر را مبتلا کرده است اما نسبت به آنفولانزا خطر کمتری دارد و ضعیف تر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر ۳۰ استان چین، ۲۰ کشور دنیا درگیر آن شدهاند و در اطراف ما نیز شاهد این موارد بوده ایم که امیدواریم با اطلاع رسانی آن را کنترل کنیم.

 

دهقانی بیان کرد: قدرت مرگ و میر این ویروس بسیار پایین تر از آنفولانزا است اما به دلیل فراگیری آن و سرعت خود را فراتر از آن جلوه می دهد اما می توانیم آن را کنترل کنیم.

 

وی در پایان گفت: تاکنون در استان شاهد ویروس کرونا نبوده ایم