ششمین جشنواره نثر معاصر آذربایجان در مراغه با شناخت آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
به گزارش جارچی اخبار، در ششمین جشنواره نثر معاصر آذربایجان، ۵۶۱ اثر از نویسندگان به دبیرخانه آن ارائه شد که ۱۰ اثر از آنها توسط هیئت داروان برگزیده شدند.
این جشنواره در ۲ بخش داستان نویسی و نقد و پژوهش ادبی به صورت تخصصی برگزار شد.
در بخش داستان ، اثر محمد رضا پُستک با نام حلایت به عنوان برگزیده انتخاب شد.
در این بخش جایزه های دوم و سوم به ترتیب به آی مان قلی زاده برای داستان احمد وطن و مهری پاشافامیان برای داستان دلتنگی های سه شنبه تعلق گرفت .
در نقد و پژوهش نیز، اثر حمید سفیدگری با عنوان عبارات آغازین و پایانی قصه های آذربایجان به عنوان برگزیده معرفی شد .
در این بخش جایزه دوم به سعید شاه محمدی برای اثر بررسی سبک های آذربایجانی و شاخص های آن در ادبیات و سوم نیز به شیوا ذولفقاری برای نقد کتاب تبت یدای استاد حیدر عباسی اهدا شد .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در آیین اختتامیه این جشنواره در تالار عبدالقادر مراغی گفت: جشنواره نثر معاصر آذربایجان فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ و ادبیات این منطقه است.
احمد دادرس فیاض افزود: تعمیق نثر و داستان نویسی نیز توجه به فرهنگ و زوایای فولکلور آذربایجان مهم ترین رویکردها و اهداف این جشنواره فرهنگی و هنری است.
وی ادامه داد: انجمن نویسندگان مراغه به عنوان مجری این جشنواره، سعی بر تبیین فرهنگ خطه آذربایجان در کنار فرهنگ دینی و آیینی منطقه داشته اند.
وی افزود: رویکرد جشنواره نثر معاصر آذربایجان از دوره پنجم تاکنون، تخصصی کردن این جشنواره و غنابخشی و کیفیت بخشی به این رویداد بوده است که می تواند در سال های آینده شاهد بالندگی آن باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
ششمین جشنواره نثر معاصر آذربایجان در مراغه به کار خود پایان داد