استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای همزمان و بی‌وقفه ۲۴ پروژه در حوزه راه‌سازی استان، گفت: تمام تلاش خود را برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام استان به کار بسته‌ایم.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی در مراسم بهره‌برداری از فازهای دو، سه و چهار بزرگراه خواجه-ورزقان، راه و جاده را از جمله عوامل موثر در توسعه دانست و اظهار داشت: در سایه تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و مجریان، توانستیم ۴۸ کیلومتر از بزرگراه خواجه-ورزقان را همزمان با دهه فجر به مردم استان تقدیم کنیم.
وی افزود: امیدوارم باقی‌مانده این پروژه مهم در قالب دو فاز یک و پنج در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
پورمحمدی با اشاره به پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تمام فازهای این پروژه، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این پروژه سرمایه‌گذاری شده و باقی‌مانده اعتبار مورد نیاز هم با مشارکت مجتمع مس آذربایجان تامین می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز رضایت از فعالیت‌های عمرانی اجرا شده و در حال اجرای استان، گفت: به‌رغم تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم، ۲۴ پروژه راهسازی در استان به صورت همزمان اجرا می‌شود و حتی اجازه نداده‌ایم یک مورد از این پروژه‌ها تعطیل شود.
پورمحمدی تصریح کرد: به جرأت اعلام می‌کنیم که اجرای این پروژه‌ها، آذربایجان‌شرقی را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راه‌سازی تبدیل کرده است.
سعد محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیز در این مراسم از آمادگی کامل این شرکت برای تامین منابع مالی مورد برای تکمیل فازهای یک و پنج پروژه بزرگراه خواجه- ورزقان خبر داد.