فریبا گودرزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ما افزود: سامانه بارشی دیروز جمعه وارد کشور شد و امروز شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی برف و باران خواهد داشت، اواسط روز این بارش‌ها سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فردا بارش برف و باران بر روی نوار شمالی ادامه دارد، در برخی نقاط جنوب کشور نیز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود، شمال غرب، غرب و شمال شرق نیز بارش پراکنده برف و باران دارند که موجب یخبندان، لغزندگی، مه‌آلودگی جاده‌ها و کاهش دید می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها به مرکز کشور نیز می‌رسد، چهارشنبه فقط نوار شرقی بارش دارد و سپس سیستم از کشور خارج می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: از یکشنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور هوا بین ۸ تا ۱۵ درجه سردتر می‌شود، از امروز تا سه‌شنبه بیشتر مناطق کشور در برخی ساعات وزش بادهای شدید دارند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, به گفته وی یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و توفانی و مواج است و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران به تدریج افزایش ابر گاهی رگبار باران خواهد داشت، بعدازظهر وزش باد شدید خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح تهران ۷ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر می‌شود، در تهران بارش‌ها تا سه‌شنبه با شدت و ضعف ادامه دارد و هوا نیز سردتر می‌شود.

گودرزی گفت: بجنورد با دمای صفر درجه و رشت ۲۹ بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.