معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۰ طرح خدماتی و کشاورزی با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه‌کرد به بهره‌برداری رسید.
به گزارش جارچی اخبار، حمید شکری روز شنبه در مراسم افتتاح این طرح ها افزود: اصلاح خط ۲۰ کیلو ولت روستای گل، اصلاح خط ۲۰ کیلوولت صومعه سفلی و شاهوردی، اصلاح خط ۴۰۰ ولت – ۲۰ کیلو ولت خانقاه و آشان، احداث ترانس ۱۰۰ کیلو ولت آمپر روستایی طالبخان، احداث خط ۴۰۰ ولت زمینی و هوایی شهری و روستا، احداث خط ۲۰ کیلو ولت از سه راهی داش آتان تا ورودی روستا، طرح جهادی و ضربتی کاهش فیدرهای بحرانی توزیع برق مراغه، احداث شبکه ۴۰۰ ولت روشنایی معابر شهرک فاطمیه و احداث شبکه ۴۰۰ ولت روشنایی معابر شهرک امام علی (ع) از جمله ۹ طرح برق رسانی شهرستان بودند که با سه میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: افتتاح گلخانه مقیاس کوچک گل و گیاهان زینتی در روستای نوا به مساحت ۲۹۹ مترمربع و اعتبار ۹۰ میلیون تومان با هدف مصرف بهینه آب، اشتغال زایی برای سه نفر و گسترش فرهنگ کشاورزی در محیط کنترل شده گلخانه ای از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده در هشتمین روز از دهه مبارک فجر بود.
فرماندار مراغه همچنین با حضور در نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و جشنواره غذای سالم خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، تولید محصولات ارگانیک، استفاده بهینه از آب، برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای کشاورزان و انطباق و سازگاری کشاورزان با شرایط علم روز را از جمله مهمترین اولویت های بخش کشاورزی است که باید به این موارد توجه اساسی شود.
شکری گفت: بخش کشاورزی در مقایسه با حوزه های دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید تمامی مردم و مسوولان برای رشد و پیشرفت این بخش تلاش کنند.
در این مراسم از ۲۲ نفر از فعالان موفق حوزه کشاورزی تجلیل شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

طرح، خدماتی، کشاورزی،مراغه ،معاون استاندار ، فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، حمید شکری ،روستای گل،