سایت های استانی ما روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است و عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان، مهمترین مطالب ۲۴ ساعت گذشته در قالب یک بسته خبری منتشر می‌شود:

مشکل دارویی در کشور وجود ندارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : مشکلی برای تامین داروی بیماران خاص و سایر بیماران در کشور وجود ندارد.

دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر در جمع تعدادی از بیماران تالاسمی افزود : وزارت بهداشت ورود دارویی هایی را که در داخل امکان ساختشان را داریم ممنوع کرده است و هم اکنون داروی دسفرال مربوط به بیماران تالاسمی در داخل کشور به میزان کافی تولید می شود و اکثر این بیماران نیز از این داروها استفاده می کنند.
وی گفت : در سال جاری سه میلیارددلار دارو تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و میزان کمبودی ما در بخش دارو و تجهیزات تا یک سوم کمتر از سال گذشته است .

دکتر نمکی در مورد بیماران تالاسمی که مصرف دارو دسفرال در آنها حساسیت ایجاد می کند ، به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستور دارد تا بررسی میدانی برای رفع مشکلات این دسته از بیماران تالاسمی انجام دهد.

تحویل ۴۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده تا پایان سال

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نهاد تعهد ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده را دارد گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان تا پایان سال جاری تحویل مردم می‌شود.

علیرضا تابش در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان بنیاد مسکن با آرمان های امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۰ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق سیل زده نیازمند بازسازی بود که عملیات بهسازی این واحدها نیز طی ماه های گذشته انجام و تحویل شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در نقاط اصلی سیل تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار واحد مسکونی خارج از نقاط اصلی جاری شدن سیل در استان های گلستان، خوزستان و لرستان ساخته شده است.
تابش ادامه داد: بنیاد مسکن به عنوان نهادی که وظیفه خانه دار شدن افراد مستضعف به خصوص در روستاها را بر عهده دارد تمام تلاش خود را برای کاهش آلام سیل زدگان به کار بسته است.
این مسئول به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این سیل تخریب شده اند که بنیاد مسکن تا بهار سال آینده تمامی این واحدها را احداث و بازسازی خواهد کرد.

پرداخت ۱۱۵۰ میلیارد تومان خسارت بیمه به کشاورزان
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, معاون صندوق بیمه کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزارو ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات به کشاوزان کشور پرداخت شده‌است.

محمد ابراهیم حسن نژاد در حاشیه بازدید از مزارع و گلخانه‌های کشاوزی شهرستان دشتی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان خسارت پرداختی ۷۶۰ میلیارد تومان به باغداران پرداخت شد و ۳۹۰ میلیارد تومان به محصولات زارعی مربوط است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال میزان پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی و باغی در سطح کشور به یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

حسن نژاد، اظهارداشت: مهمترین وظایف این صندوق حمایت از کشاورزان درهمه زمینه‌های زارعی، باغی، دامداری و گلخانه‌ها و سایر فعالیت‌های کشاورزی است.

وی تاکیدکرد: این صندوق به میزانی که کشاورزان محصولات خود بیمه می‌کنند از آنها حمایت کرده و خسارت ناشی از حوادث طبیعی سیل، سرما، تگرگ، زلزله و توفان و سایر موارد بیمه‌ای پرداخت می‌کند.

افتتاح باشگاه فناوری، مرکز نوآوری و آزمایشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

باشگاه فناوری، مرکز نوآوری و آزمایشگاه سلامت با حضور معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و در هفتمین روز از ایام دهه فجر، روز شنبه در ساختمان آفرینش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز فناوری سلامت اصفهان با حدود یک میلیارد تومان اعتبار، مجهز به سه بخش باشگاه فناوری، مرکز نوآوری و آزمایشگاه شده است.

افتتاح کشتارگاه مرغ پیرانشهر با حضور سرپرست وزارت جهادکشاورزی

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، کشتارگاه صنعتی مرغ با حضور «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در پیرانشهر به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور در آیین افتتاح این کشتارگاه صنعتی طیور با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ۱۲ کشتارگاه مرغ دارد که ساعتی ۳۶ هزار قطعه کشتار می‌کند، گفت: این استان با برخورداری از ۶ کشتارگاه A پلاس کشور رتبه نخست این واحدها را به خود اختصاص داده‌است.

علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به اینکه ۲۸۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعال است، اظهار داشت: تنها ۶۰ کشتارگاه از این تعداد به خط ۲ یا همان سیستم اتوماتیک مجهز است.

رونمایی از ۴ محصول فناورانه با حضور معاون علمی رییس جمهوری در شهرکرد

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۴ محصول فناور پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت:«کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، «سامانه هوش ابزار»، «سوهان برقی دندان اسب» و «ترکیب اصلاح‌کننده آب مورداستفاده در محلول‌پاشی کشاورزی» از جمله این محصولات فناورانه است.

اسماعیل پیرعلی در آیین رونمایی از این طرحها افزود:«کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، از ۲۰ تست بیوشیمیایی استاندارد تشکیل شده است که می‌تواند در عرض ۱۸ تا ۲۴ ساعت باکتری‌های انتروباکتریاسه و اغلب باکتری‌های گرم منفی را تشخیص دهد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد:این تست می‌تواند در زمینه تشخیص بیماری‌های عفونی و باکتری‌های صنعتی کاربرد داشته باشد.

مشکل تامین زمین برای سرمایه‌گذاری در کردستان نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران از اولویت های این وزارتخانه است، گفت: مشکلی در راستای تامین زمین برای سرمایه گذاری در استان کردستان وجود ندارد.

رضا رحمانی در مراسم بهره برداری از کارخانه لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری در شهرک صنعتی سقز اظهار داشت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دستور کار ما قرار دارد و اگر سرمایه گذار و تولید کننده‌ای بطور جدی اهل کار و تولید باشند بدون هیچ منتی از او حمایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص درخواست مدیرعامل کارخانه لوازم خانگی سقز مبنی حمایت لازم برای توسعه این واحد تولیدی با واگذاری زمین افزود: در خصوص زمین مشخص شده برای توسعه این واحد که اختصاص به بنیاد مستعضفان دارد حاضر به تشکیل جلسه با مسوولان بنیاد هستیم تا اقدامات لازم در این رابطه انجام شود.

رحمانی یادآور ‌شد: برای ایجاد واحد تولیدی و صنعتی هیچ گونه مشکلی در استان کردستان در بحث تامین زمین و اختصاص آن به سرمایه گذاران وجود ندارد و آنها از این بابت نگرانی نداشته باشند چون دولت به خوبی از آنان در این بخش حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت ۸ پروژه بهداشتی و درمانی را در مازندران افتتاح کرد

همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مازندران ۸ پروژه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان در شرق و غرب این خطه شمال کشور با اعتبار حدود ۶۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از استخر سرپوشیده مریانج با حضور وزیر ورزش و جوانان

استخر سرپوشیده کوثر شهر مریانج از توابع استان همدان روز شنبه با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بهره‌برداری شد.

این استخر در فضایی به وسعت یک هزار و ۴۳۸ مترمربع و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

استخر کوثر مریانج شامل امکاناتی نظیر رختکن، دوش سونای خشک و بخار و جکوزی است و عملیات ساخت آن از سال ۸۶ آغاز شد.

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای معلولان کشور آغاز شد

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در کشور روز شنبه بطور همزمان طی مراسمی با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و رییس سازمان بهزیستی در نیشابور آغاز شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: اعتبار فاز اول این طرح در قالب یک هزار و ۵۰۰ واحد به مبلغ یک هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.
دکتر وحید قبادی دانا افزود: این خانه‌ها به صورت رایگان در اختیار سرپرستان خانواده‌های دارای معلول شدید که جزو سه دهک پایین جامعه هستند قرار می‌گیرد.

گزارش :

چندصدایی و اصلاح ساختار انتخابات، مطالبه دانشگاهیان

میزگردی از مرکز شیراز که در این میزگرد با اشاره به اینکه دانشگاهیان در مقاطع حساس از جمله عرصه‌ انتخابات، نقش راهبری و روشنگری افکار عمومی را ایفا می‌کنند . این بار نیز در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اطلاع از دیدگاه این طیف می‌تواند نشان دهنده مسیر و تشخیص کژی‌ها و یا نقاط امید و قوت باشد.

جادوی طبیعت را در مهدیشهر تجربه کنید

عنوان گزارشی از سمنان که در آن آورده است ، طبیعت شهرستان مهدیشهر در استان سمنان ظرفیت قابل توجهی برای جذب گردشگران در زمینه انواع خوردنی‌ها، مکان‌های سیاحتی، نوع زندگی عشایری، تنوع محصولات کشاورزی، طبیعت بکر کوهستانی و آثار تاریخی دارد که هیچ مسافری را از این همه لذت دست خالی بازنمی‌گرداند.

فروشگاه مجازی کسب و کاری جدید و سودآور

گزارشی از سنندج ، امروزه اشتغال و بیکاری جوانان دغدغه دولت و خانواده‌هاست اما هستند نوجوانان و جوانانی که برای خروج از این معضل، کسب و کاری بر پایه فضای مجازی برای خود ایجاد کرده‌اند.

لهیب سوزان آتش در جنگلهای گیلان

گزارشی دیگر از مرکز رشت می باشد که در آن آورده شده است که همزمان با وزش باد گرم شدید از عصر دوشنبه گذشته در گیلان ، آتش سوزی های پراکنده ای به جان سبز جنگل های استان افتاد که گرچه هر بار با تلاش مردم و نیروهای عملیاتی خاموش می شد اما با تداوم و شدت باد گرم و روند قابل توجه افزایش دما دوباره در جای دیگری شعله ور می گشت .