مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی این مدیریت تا پایان سال جاری افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسند.
به گزارش جارچی اخبار، اکبر فرج نیا حجم سرمایه گذاری طرح های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح ها در حال حاضر در نقاط مختلف شهری و روستایی در دست اجرا است که تلاش می شود تمام آنها تا پایان امسال به بهره برداری رسیده و مردم از برکات آن بهره مند شوند.
وی هدف اصلی از اجرای طرح های فوق را پایداری انرژی برق در آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: با اجرای این طرح ها شرایط توزیع برق در مصارف مختلف از جمله صنعتی، تجاری و خانگی به وضعیت طبیعی می رسد.
فرج نیا با اشاره به بهره برداری از ۳۱۲ عنوان پروژه برق رسانی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته، اظهار داشت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در عرصه‌های صنعت برق صورت گرفته و در این راه دستاوردهای شگرفی پدید آمده است که برق رسانی به روستاهای دورافتاده از جمله این دستاوردها است.
وی ادامه داد: امروز در جای جای آذربایجان شرقی کارکنان خدوم شرکت توزیع برق کمر همت به آبادانی بسته و با تلاش و همدلی برق مطمئنی را به مردم منطقه تقدیم می کنند، به طوری که هم اکنون هیچ روستای بدون برق بالای ۵ خانوار در استان وجود ندارد و حتی روستاهای زیر ۵ خانوار که اهالی به صورت فصلی در ان سکونت دارند، نیز از نعمت برق برخوردار هستند.
فرج نیا با اشاره به موقعیت جغرافیایی صعب العبور و سخت آذربایجان شرقی، گفت: با این وجود در اقصی نقاط استان سعی بر این بوده که همواره کار خدمت رسانی به مردم منطقه به بهترین شکل ممکن ادامه داشته باشد که بر اثر همین خدمات امسال شاهد هیچ‌گونه خاموشی در حوزه خدمت این شرکت نبودیم.
وی به اقدامات این شرکت در مناطق زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب اشاره و اضافه کرد: کارکنان شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در امر خدمت رسانی آمادگی کامل برای رفع مشکلات بحرانی شبکه برق در سخت ترین زمان ممکن را دارند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: این شرکت در تعداد ۱۸ شهرستان استان به جز شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو به جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر خدمات می دهد که ۷۸درصد مجموع مشترکان این مجموعه را مشترکان برق خانگی، ۱۶ درصد تجاری، ۳ درصد عمومی و بقیه را سایر موارد شامل می شود.
فرج نیا مجموع پایه های منصوبی برق آذربایجان شرقی اعم از خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف را ۵۴۵ هزار و ۷۳۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان مصرف برق در این استان با ۳۳ درصد متعلق به برق خانگی است و برق کشاورزی با ۳۰ درصد، صنعتی ۲۱ درصد، تجاری ۷ درصد، عمومی ۶ درصد و معابر حدود ۴ درصد در رده هاب بعدی قرار دارند.