مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه محوطه‌سازی بندر شرفخانه در شهرستان شبستر خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، مرتضی آبدار روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای هدف‌گذاری دولت تدبیر و امید به‌منظور احیای دریاچه ارومیه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری بندرشرفخانه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مهم این منطقه، محوطه‌سازی و سکوبندی این بندر تاریخی از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه پروژه محوطه‌سازی بندرشرفخانه با اقداماتی نظیر سکوبندی، احداث آلاچیق و سرویس بهداشتی، بااعتباری نزدیک به ۷ میلیارد ریال اجراشده است، افزود: با میزان اعتبار تأمین‌شده برای این پروژه اقداماتی نظیر تکمیل کمپ گردشگری بندر، سکوبندی و محوطه‌سازی اجراشده است.
آبدار اعلام کرد: در این مرحله از عملیات اجرایی در بندرشرفخانه شهرستان شبستر، محوطه‌سازی، جدول‌سازی و اجرای کف‌پوش سرویس‌های بهداشتی نیز به اتمام رسیده است.
بندر شرفخانه بزرگ‌ترین بندر دریاچه ارومیه و یکی از مراکز مهم گردشگری آذربایجان شرقی در شمال این دریاچه است که خط آهن سراسری ایران به اروپا و جاده ترانزیتی تبریز به ارومیه و ترکیه از این شهر می‌گذرد.