معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۶۰ نفر از امدادگران و نجاتگران این جمعیت برای کمک‌رسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک عازم آزادراه پیامبراعظم شدند.
به گزارش جارچی اخبار، مثنی حیاتی افزود: این نجاتگران از شب گذشته در مسیرهای مختلف آزادراه تبریز- زنجان مستقر شده و به خودروهای گرفتار در برف و کولاک در این اتوبان امداد رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: به دنبال ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی و بارش‌ برف و کولاک شدید که موجب مختل شدن عبور و مرور در آزادراه پیامبر اعظم شده است، نجاتگران پایگاه های امدادی مستقر در اتوبان و جاده قدیم تبریز – تهران و تیم های امدادی از شعب شهرستان های چاراویماق، هشترود، بستان آباد و تبریز جهت امدادرسانی به در راه ماندگان وارد عمل شده اند.
حیاتی ادامه داد: هم اکنون ۱۸ تیم امدادی شامل ۷ تیم از پایگاه های امداد جاده ای محور آزادراه پیامبر اعظم و جاده قدیم تبریز- تهران به همراه ۵ تیم از شعب چاراویماق، هشترود، بستان آباد، مراغه و تبریز و نیز ۶ تیم امدادی به همراه تیم کوهستان از معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آزادراه تبریز- زنجان حضور دارند.
به گفته وی، نجاتگران هلال احمر استان اقدام به رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک کرده و در صورت نیاز مواد غذایی از قبیل کیک و آب معدنی را در میان مردم توزیع می کنند.
در همین زمینه معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شدید آزادراه تبریز – زنجان را از شب گذشته بسته است، افزود: بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته در تمامی راه های استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و موجب کاهش دید رانندگان شده است.
غلامرضا رسول زاده به ایرنا گفت: هم اکنون با تلاش نیروهای راهداری یک باند از آزادراه بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سایر باندها ادامه دارد.
به گفته وی از شب گذشته تاکنون ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین در آزادراه تبریز – زنجان گرفتار برف و کولاک شده اند، که نیروهای راهداری با همکاری پلیس راه و هلال احمر مشغول کمک و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک بوده و از شب گذشته تاکنون نیز بیش از ۱۵۰ نفر از مسافران در ۵ راهدارخانه اسکان یافته اند.