رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد جهادکشاورزی اکنون از صفر تا ۱۰۰ در خدمت ذینفان خود است
به گزارش جارچی اخبار، علیرضا رفیعی‌پور، عصر امروز در شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در ادامه توضیح داد: اگر می‌گوییم از صفر در خدمت مجموعه خود است به این خاطر است که از صدور مجوز و تحقیق و نظارت کارشان آغاز شده و زمانی که تولیدکننده مجوز را گرفته و مجموعه خود را به بهره‌برداری می‌رسد بازهم از خدمات وزارت‌خانه به صورت یارانه دار استفاده می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: همیشه خدمات زیاد بوده و خروج بسیار مناسبی داشته است ولی بازهم نارضایتی وجود دارد در حالی که برای مثال در بخش شیلات با ۴۰ برابر پیشرفت رسیده‌ایم.
وی بیان کرد: در حال حاضر از سقف ۱۵ میلیون تُن تولید فرآورده دامی خامی رد شده‌ایم.
رفیعی‌پور با اشاره بر اینکه در حد توان به تولیدکنندگان کمک کرده‌ایم و تولیدکنندگان از یک نقطه‌‌ای به نقطه خوبی رسیده‌ایم، تصریح کرد: در همه اقلام مازاد تولید هستیم و باید صادر کنیم ولی سووال اینجاست که چرا بیشترین نارضایتی را داریم.
وی بیان کرد: در سه سالی که در تهران هستم، بیشترین موضوعی که در کارم انجام داده‌ام این است که به جای اینکه همه کارها را به حوزه حاکمیتی بسپاریم بلکه جلوی موازی کاری را گرفته و به کارها و کوتاهی اگر انجام گرفته، توجه کنیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، مجموعه دامپزشکی بیش از ۹۵ درصد مطالبات و خواسته‌های ذینفعان خود را محقق کرده است.
وی به برگزاری جلسات مستقیم معاونت وزارت‌خانه با تشکلات در طی دو ماه اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جلسات به این نتیجه رسیده‌ایم که اتر تشکلات با یکدیگر موازی کاری دارند، باید آن را در بین خود حل کنند و اگر وزارت‌خانه کوتاهی کرده، باید آن را در نشست مستقیم و رو در رو و بدون رودربایستی مطرح و حل کنیم.
رفیعی‌پور در ادامه به جلسات ویژه تحریم مبنی بر جلسات تدابیر ویژه تحریم در روز یکشنبه وزارتخانه کشاورزی اشاره‌ای کرده و در این خصوص گفت: واقعا خروجی بسیار مناسبی داشت به طوریکه این جلسات از زمان وزیر سابق کشاورزی برگزار شده و تاکنون ادامه دارد.
وی متذکر شد: پیشنهاد برگزاری هر هفته برای موضوعات مختلف اعم از نهاده‌ها و مشکلات یکی از راهکارهای مناسب است و باید موضوعات مطرح شده در جلسه در جلسات هفته بعد حل شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: پروژه‌ای داریم که فرد بیش از ۱۹ سال است که به وزارت‌خانه رفت‌آمد کرده است و شاید تعداد اینگونه پرونده‌ها کم است ولی حتی یک مورد هم زیاد می‌باشد.
وی با بیان اینکه گاهی در سفرهای استانی به من اعلام می‌کنند که ۸۰ درصد پروژه‌های دهه فجر و یا سایر مناسبت‌ها مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: این یک اتفاق مبارکی است و می‌توان برای پیشبرد اهداف استفاده کرد به طوریکه حوزه دامی بیشترین برش برای این اهداف را دارد که اخیرا پررنگ‌تر شده است.
رفیعی‌پور متذکر شد: تمرکزگرایی مرکز یک مشکل بزرگی شده بود و همیشه من شعار اینکه می‌خواهیم ۳۲ سازمان داشته باشیم نه ۳۲ اداره کل را سر داده‌ام زیرا با این تفویض اختیارات کمک زیادی به پیشبرد اهداف داشته است.
وی ابراز کرد: الحمدالله رابطه دامپزشکی الان با وزارت خود بسیار خوب لست به طوریکه در موارد کنترل آنفولانزای مرغی تنها ما پای میدان نبودیم بلکه وزارت خانه بسیار حمایت کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بحران آنفولانزای حاد مرغی در سال‌های ۹۴،۹۵،۹۶ را داشتیم ولی با همکاری بسیار موفق بوده و با کثرت واکسن و در اختیار قرار دادن آن به واحدهای تولیدی، توانستیم آنفولانزا را کنترل کنیم زیرا با اینکه فصل مهاجرت و آنفولانزا است ولی ما آنفولاتزای اپیدمی نداریم.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان اذعان داشت که همه دستورالعمل‌ها راحت و سهل برای ارباب رجوع است، گفت: تغییر، اصلاح و ارتقا در دستورالعمل‌ها جزو اولویت‌های ما است ولی این سه مثلث باید با حضور و نظر خود تشکلات انجام گیرد.