مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: کارخانه آهک شهرستان اهر که از پروژه های جانبی مس سونگون است با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در حال اجراست و در خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش جارچی اخبار، اردشیر سعد محمدی با بیان اینکه معدن آهک گوره درق اهر ذخیره ای ۱۰ میلیون تنی با کیفیت بسیار خوب و عیار ۵۳/۵ درصد با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در روز طراحی شده است خاطرنشان کرد: این طرح با اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفری در منطقه اهر با هدف تأمین آهک مورد نیاز معدن و واحدهای تغلیظ مجتمع مس سونگون اجرا می شود.
وی همچنین گفت: برای پروژه احداث کارخانه فاز ۳تولید کنسانتره که با اعتبار پیش بینی شده ۲۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست، ۵۵ میلیون یورو و نزدیک به یکهزار میلیارد تومان قطع تهیه شده استو با اتمام عملیات خاکبرداری محل احداث کارخانه، در تیرماه سال آینده عملیات احداث کارخانه برای تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن کنسانتره شروع می شود.
سعد محمدی اظهار کرد: با بهره برداری از این واحد تغلیظ تولید کنسانتره در سونگون سالانه به ۴۵۰ هزارتن خواهد رسید.
وی در خصوص تامین قطعات مورد نیاز در مس سونگون و بوم سازی آن در استان گفت: با ۱۰ شرکت دانش بنیان در استان قرارداد بسته شده و از ۱۰۹۲قطعه مورد نیاز ۴۳۰ قطعه در داخل استان تامین می شود.
مدیر عامل شرکت ملی مس ایران خاطرنشان کرد: این اقدامات در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان نقش مهمی خواهد داشت.