مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در سال جاری۱۸۳ میلیارد تومان صرف طرح های این شرکت شد.

به گزارش جارچی اخبار،حمید علاقمندان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: در بخش توسعه ، برق‌رسانی به ۲۸ هزار مشترک جدید با مبلغی بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان و همچنین در بخش روشنایی شامل توسعه و سرویس‌های مرتبط با روشنایی معابر شهری و روستایی بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان پروژه‌های جدید در استان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان با ۲۳ شهرستان اصفهان به جز مرکز استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که با فروش سالانه ۱۰.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی یکی از بزرگترین شرکت های توزیع برق کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود: این شرکت توانسته در حوزه های هوشمند سازی و رویت پذیری جزو بهترین شرکت های توزیع برق کشور محسوب شود و هرساله در حوزه‌های تخصصی وزارت نیرو و مجموعه صنعت برق و هم در حوزه استانی یعنی جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه نخست در بین تمام دستگاه‌های اجرایی شود.

وی ادامه داد: امسال در ۲ حوزه تبدیل سیم به کابل با انجام بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با هزینه ۴۰ میلیارد تومان رکورد بی سابقه‌ای طی ۱۰ سال گذشته در شرکت توزیع برق به جا گذاشتیم و همچنین در حوزه هوشمندسازی با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای هوشمند یا فهام در عرصه کشور اولین شرکت هستیم.

علاقمندان افزود: درحال حاضر تمام مشترکان بزرگ ما اعم از صنعتی، کشاورزی و حتی تعدادی از مشترکان با مصارف بالا مجهز به کنتور فهام شدند که نیاز به هیچ گونه قرائتی ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعمیرات و بهینه سازی مصارف با رقمی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان باعث شده تا بتوانیم به رقم حدود ۲۰۰ دقیقه خاموشی در سال دست پیدا کنیم که حدود ۷۵ درصد کاهش نسبت به پنج سال قبل را شاهدیم.

حمید علاقمندان ضمن رونمایی از طرح «هما» که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده ،افزود: این طرح توانسته در حوزه حوادث و اتفاقات شرکت را به گونه‌ای هوشمند کند که برای مشترکان دارای کنتور فهام هم اعلام خاموشی با برنامه قبل از شروع کار و نیز اعلام میزان خاموشی‌های اتفاقی در حین زمان خاموشی را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه در کنار این طرح سامانه‌های نیرونگار، پایش۲، مکمل و پیشران هم همگی کمک کرده تا شرکت توزیع برق استان به افق خود نزدیک شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری برنامه پنج ساله اول شرکت خود را با برآورد حدود ۸۵ درصد تحقق اهداف به پایان می‌بریم و برنامه پنج ساله دوم را از ابتدای سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۴ آغاز می‌کنیم.

ارسال پیامک به جای قبض

علاقمندان با بیان اینکه در مجموعه صنعت برق اتفاقات خوبی رقم خورده است، تصریح کرد: ما در کشور شاهد طرح قبض سبز بودیم که بیش از ۳۶ میلیون مشترک کشور شماره تماس آن‌ها جمع آوری و در استان ما از آبان ماه هیچ قبضی صادر نشده است و قبوض از طریق پیامک به اطلاع مشترکین می‌رسد.

وی در ادامه از بکارگیریpsp) ) هایی که در کشور وجود دارد سخن گفت و افزود: در سال جاری موفق شدیم پرداخت های الکترونیکی را به میزان ۵۰درصد رسانده و امیدواریم در سال آینده با کمک مشترکین بتوانیم پرداخت های الکترونیکی را به ۱۰۰ درصد برسانیم .

علاقمندان به روش های دریافت قبض برق اشاره کرد و افزود : از پنج طریق مشترکان می‌توانند قبض برق خود را دریافت کنند که این روش ها شامل سایت شرکت برق، نرم افزار نیرونگار، (psp) هایی که با ما ارتباط دارند و تلفن ۱۵۲۱ می باشد و می‌توانند قبوض غیرکاغذی خود را مشاهده کنند.

وی با اشاره به مدیریت مصرف، گفت: شرکت ما جز شرکت‌های موفق کشوری بود که با مدیریت مصرف ۲۱۰ مگاوات ساعت پیک سایی همزمان در روز ۲۵ تیرماه سال جاری به بیشترین میزان صرفه جویی دست پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: افزایش قیمت امسال برق هفت درصد که برای مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد دیگر نیز در زمان پیک بار اضافه شده و مشترکین پر مصرف که حدود ۲۰ درصد مشترکان استان را شامل می‌شوند.

علاقمندان در ادامه با بیان  اینکه در سال جاری با افزایش مصرف مشترکان روبرو بودیم، اظهار کرد: افزایش مصرف برق در سال‌های گذشته تنها محدود به فصل تابستان بود اما امسال در پاییز هم ۱۳ درصد افزایش مصرف برق مشترکان را شاهد بودیم.

وی به افتتاح سامانه سمیع (مکالمه به جای مراجعه) در دو سال قبل اشاره کرد و گفت : این سامانه منحصر به فرد است و در ۲۳ شهرستان تمام درخواست‌های مردم در حوزه برق را با شماره ۳۸۱۲۱ در شهر اصفهان و ۳۷۱۲۱ در شهرستان‌ها پاسخگو هستند.