مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی تلاش نیروهای راهداری آزادراه تبریز – زنجان حدود ساعت ۲ بامداد امروز بازگشایی شد.
به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده، با بیان اینکه بارش برف و کولاک شدید بامداد یکشنبه در این استان موجب بسته شدن این آزادراه و راه ارتباطی بیش از ۶۰ درصد از روستاهای این استان به ویژه در شهرهای مراغه، چاراویماق، هشترود، بستان آباد، سراب، ورزقان و اهر شده بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: با تلاش نیروهای راهداری تا ظهر روز گذشته بخشی از راه های روستایی مسدود شده استان بازگشایی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ روز گذشته نیروهای راهداری به ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک در آزادراه تبریز – زنجان کمک کرده و بیش از ۲۰۰ نفر از مسافران را در ۵ راهدارخانه استان اسکان دادند.
علیزاده، ادامه داد: در این استان ۲ هزار و ۷۵۴ روستا وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.
وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش برف تا فردا در سطح استان همچنان تداوم خواهد داشت، گفت: هم اکنون راه ارتباطی بیش از ۳۰۰ روستای استان بسته بوده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی آن ها ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته راهداران ۴ هزار کیلومتر از راه های اصلی استان را در چندین بار برف روبی و نمک پاشی و شن پاشی کرده اند تا از لغزندگی آن ها جلوگیری کنند.
علیزاده، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به وسایل زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.