اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در جمع راهپیمایان زاهدان با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهمی به دشمنان اسلام صادر کرد و نشان داد ملت پشتوانه محکمی برای نظام است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حادثه‌ای نیست که در تاریخ بماند بلکه حرکت اجتماعی و جدیدی از تاریخ اجتماعی ملت ایران است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: انقلاب اسلامی با خشونت مقابله کرد؛ انقلاب ما انقلابی مردمی بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر آمده از نظامی مردمی و آیینه تمام نمای ملت ایران است افزود: انقلاب اسلامی به یک گروه، مذهب و یک طبقه خاص وابسته نیست بلکه این انقلاب همه جانبه است و مردم در آن رویت می‌شوند.

جهانگیری بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که در جمع مردمی حضور دارم که در تمام صحنه‌های انقلاب خوش درخشیدند و حضوری حماسی داشته و دارند.

قانون‌مداری مهمترین شعار انقلاب اسلامی

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه قانون‌مداری مهمترین شعار انقلاب اسلامی بود، گفت: افراد انقلابی به نظم و قانون تمکین می کنند، انقلاب ما توسعه را درون زا می دانست مهمترین آرمان امام راحل تحقق عدالت بود.
وی افزود: وحدت و تقریب از مهمترین نیازهای ضروری انقلاب بود، جمهوری اسلامی بر وحدت مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی استوار است.
جهانگیری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و امام ما همواره به تقریب به عنوان اصل اساسی پافشاری می کردند، باید به روش و منش رهبر انقلاب برگردیم رهبر ما در دوران سخت مبارزه در این استان تبعید بودند مردم این استان اعم از شیعه و سنی را به خوبی می شناسند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: وحدت امروز داروی پیشگیری از خشنونت و افراطی گری و عامل مهم توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی است.

وی افزود: آمریکا با اعمال تحریم های ناعادلانه بسیاری از نیازهای ضروری ملت ایران نظیر دارو را تحریم کرده اما اگر دشمنی آمریکای جنایتکار نبود توسعه کشور به این شدت رقم نمی خورد امروز ایران یکی از قدرت های بزرگ منطقه و درجهان محور توسعه یافته است.

جهانگیری ادامه داد: منطقه ما در شرایط بسیار ویژه قرار دارد و دشمنان بعد از ۴۰ سال با تحریم سعی می کنند جمهوری اسلامی را از پیشرفت باز دارند، از جنگ اقتصادی استفاده کردند نتیجه نگرفتند، سردار حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند و با شهادت سردار حرکت جدیدی در منطقه آغاز کردند که باید هوشیار باشیم و انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم.
وی تاکید کرد: باید با ادامه رسم سردار شهید، اسمش را جاودانه کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی بیان کرد: امروز چهلمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است، سرباز فروتن اسلام، ملت و ولایت، حاج قاسم به معنای واقعی کلمه رفیق شفیق و دوست روزهای سخت بود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, جهانگیری افزود: ملت ایران موفقیت های خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی می داند این شهید با گذشت از همه چیز خود تمام همتش را در راستای منفعت ملت بزرگ ایران گذاشت.

وی ادامه داد: با بودن این شهید بزرگوار اقتدار برای ایران به ارمغان آورد و با رفتن دلها را متوجه خود کرد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: ما باید در روش حکومت داری شیوه حاج قاسم سلیمانی را ملاک عمل قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: با وجود همه دشمنی های آمریکا ایران امروز در تمامی عرصه های علمی، نظامی و توسعه زیرساخت ها و اتکا کمتر به نفت توفقیات بسیاری را کسب کرده است و کشور در قالب طرح تحول سلامت گام های ارزنده ای را در حوزه بهداشت و درمان برداشته که بی نظیر است.

وی افزود: طرح های بزرگ صنعتی کشور با وجود تحریم ها یکی پس از دیگری اجرایی شد.

معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان و زاهدان همواره پشتیبان قوی انقلاب بوده و در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن مرزداران غیور میهن بوده و هستند که انقلاب اسلامی ایران همواره به این منطقه به خود می بالد و افتخار می کند.

جهانگیری افزود: گرامیداشت روز انقلاب اسلامی روز اراده ملی است که همگان آمده اند تا پیام دهند که انقلاب ما همگانی است و همانند ایران، اسلام، امام و رهبری و قانون اساسی متعلق به همه مردم ایران است و فقط یک رویداد و میراث تاریخی نیست بلکه سرمایه امروز و فردای ایران سربلند است.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور محسوب می شود که ظرفیت ها و پتانسیل های کم نظیری در درون آن نهفته است که نیروی تحصیل کرده و نخبه و جوان مهمترین این ظرفیت هاست.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: این استان با برخورداری از افزون بر هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای دوست و همسایه افغانستان و پاکستان باید کانون تجارت استان های دیگر کشور باشد.

وی افزود: همچنین دسترسی به آبهای آزاد بین المللی در چابهار ظرفیت ویژه و استراتژیکی را برای کشور در این خطه از ایران اسلامی فراهم کرده است به طوری که رهبر معظم انقلاب از سواحل مکران به عنوان گنج پنهان یاد کرده اند.

جهانگیری اظهار داشت: امروز سواحل مکران گوهری است که می توان با آن ایران را توسعه داد که در این راستا طرح های عظیمی در بخش ذخایر معدنی، کشاورزی و غیره در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.

معاون اول رییس جمهوری افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای دو کانون مهم توسعه است که در جنوب آن چابهار و در شمال آن سیستان قرار دارد که طرح های اقتصادی در منطقه نظیر راه آهن، طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، گازرسانی، جاده ترانزیتی و غیره در حال اجراست که نوید توسعه منطقه و کشور را می دهد.

وی با اشاره به سیل اخیر سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر در این استان دل ملت ایران را به درد آورد اما به دلیل اهمیت آن با وجود مشکلات متعدد در کشور رهبر معظم انقلاب به یکباره همه جهت را به این استان سوق دادند و رییس جمهوری، رییس مجلس و همه مسئولان نظام تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات سیل زدگان این استان بکار بستند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: دولت و نظام متعلق به ملت است و سیستان و بلوچستان را با تلاش مضاعف از محرومیت بیرون خواهند آورد.

جهانگیری با اشاره به انتخابات مجلس گفت: انتخابات و صندوق رای محل گفت و گوی مردم و نظام است ، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هفته گذشته خود فرمودند در انتخابات شرکت کنید زیرا این عرصه محل تعیین سرنوشت ملت است.

وی با قدردانی از مردم زاهدان برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: برای من افتخار است در جشن چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه حضور دارم.

جهانگیری از استاندار، نماینده ولی فقیه و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و افزود: این استان هم اینک با تکیه بر وحدت بر مدار توسعه و پیشرفت قرارگرفته است.

معاون اول رییس جمهوری شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فروگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، فرماندار و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.