جعفر شهامت روز چهارشنبه به خبرنگار ما اظهار داشت: در این مدت، سه هزار و ۸۴۰ کیلومتر جاده در محورهای اصلی و ۴۳۴ کیلومتر نیز راه روستایی استان برف روبی شده است.

وی افزود: برای آب کردن برف و یخ جاده ها، هزار و ۸۳۵ تن شن و نمک در سطح مسیرهای استان استفاده شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت، راهداران استان به ۵۵ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف، امدادرسانی کرده اند که بیشترین آن در محورهای بجنورد – آشخانه، بجنورد – شیروان، بجنورد – اسفراین و بجنورد – سنخواست بوده است.

شهامت گفت: در عملیات برف روبی در محورهای روستایی استان، ۱۶ نفر راهدار و در محورهای اصلی استان ۱۲۴ راهدار مشغول خدمت بوده اند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۱۰۷ دستگاه ناوگان راهداری استفاده شده است، اظهار داشت: ۹۳ دستگاه از این ماشین آلات راهداری در محورهای اصلی و ۱۴ دستگاه در محورهای روستایی به کار گرفته شده است.

شهامت خاطرنشان کرد: هم اکنون علیرغم توقف بارش برف، تردد در گردنه بیو در محور بجنورد به حصار حسینی و راه های حوزه شهرستان راز و جرگلان به علت یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به بسته بودن برخی راه های روستایی استان، گفت: این مسیرها امروز برفروبی و بازگشایی می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, بر اساس این گزارش، در طرح زمستانه امسال ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ گروه راهداری به مسافران خدمات می دهند.

خراسان شمالی ۲۱ گردنه، ۲۱ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن و نمک جاده ای دارد.

بر اساس اعلام راهداری خراسان شمالی، اکنون تمام راه های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آن برقرار است.

استان خراسان شمالی دارای ۴۳۳ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

بارش برف که از دوشنبه شب در خراسان شمالی آغاز شده بود تا سه شنبه شب به صورت پراکنده ادامه داشت.