شهردار تبریز گفت: هزینه و اعتبار لازم جهت ساخت تنها یک ایستگاه مترو ۱۲۰ میلیارد تومان و معادل احداث ۱۰ تقاطع غیرهمسطح است.
به گزارش جارچی اخبار، ایرج شهین باهر افزود: مطابق وعده ای که پیش از این به شهروندان عزیز داده بودیم، خط ۱ قطار شهری تبریز ۲۴ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد که با این اقدام امکان مسافرگیری مترو تا ایستگاه لاله فراهم می شود.
وی از مترو به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری تبریز نام برد و افزود: امسال یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت که این مبلغ معادل اعتباری است که طی چند سال اخیر برای این پروژه شهری تخصیص یافته است.
ایرج شهین باهر کاهش آلایندگی، کاهش هزینه های حمل و نقل عمومی و ترافیک را از مزیت های بهره برداری از این پروژه دانست و ادامه داد: ایستگاه شماره ۱۲(میدان کهن) از ایستگاه های مهم قطار شهری به شمار می رود چرا که شهروندان را به راحتی به محدوده مرکزی شهر می رساند و نیاز نیست مردم مسافت ایستگاه میدان ساعت تا بازار را پیاده طی کنند.
شهردار تبریز با اشاره به اولویت های مدیریت شهری در سال ۹۹ گفت: مطالعات طرح تراموا در مسیر قونقا تا راه آهن به اتمام رسیده و انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح از جمله برنامه های سال آتی خواهد بود. همچنین احداث خط دو متروی تبریز نیز از دیگر برنامه های مهم سال ۹۹ است.