فریدون بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای مدیریت بحران خلخال، آب، برق و گاز شهرها و روستاهای این شهرستان پایدار بوده و نان مصرفی و مورد نیاز مردم بصورت روزانه در نانوایی‌های شهری و روستایی پخت می‌شود.

او اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب قطع اغلب جاده‌های بین‌شهری و روستایی خلخال و نیز راه خلخال به اسالم شده و با توجه به اینکه ماشین‌آلات برف‌روبی موجود شهرستان جوابگوی بازگشایی این مسیرها نیست، برای بازگشایی جاده نیازمند بکارگیری ماشین آلات برف‌روبی کمکی هستیم.

وی بیان کرد: درخواست ارسال ماشین‌آلات برف‌روبی کمکی از مرکز استان انجام شده و به محض دستور استاندار اردبیل و رسیدن دستگاه‌های برف‌روبی کمکی راه مسدود خلخال به اسالم و همچنین باقیمانده راه‌های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان بازگشایی خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: با قطع بارندگی برف از ظهر روز گذشته عملیات بازگشایی و برف‌روبی مسیرهای مسدود شده روستایی با بکارگیری توان و ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال آغاز شده و در حال حاضر نیمی از مجموع راه‌های روستایی باز و راه ۷۰ روستا به علت وجود برف سنگین در مسیر راه همچنان مسدود است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, او با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری خلخال تنها موفق به برقراری عبور و مرور وسایط نقلیه موتوری در خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر شده ، افزود: به علت وجود برف سنگین در کوچه‌ها و معابر تردد خودروها در کوچه‌های شهر امکان‌پذیر نیست.

بابایی اظهارکرد: ماشین‌آلات شهرداری جوابگوی برف‌روبی این حجم از برف در سطح کوچه‌ها نیست و تلاش می‌شود با بکارگیری ماشین‌آلات برف‌روبی بخش خصوصی عملیات بازگشایی کوچه‌های مسدود شده از برف این شهر را شتاب دهیم.

فرامرز فرض‌الله‌پور رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: بارش برف سنگین موجب کاهش دمای هوای این شهر به ۲۵ درجه زیر صفر در صبح امروز شد که این میزان بارش برف و افت در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است.