«امیرعلی امیرباقری» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ما با تاکید بر اینکه انتظار اصلاح از بازار باید از اصلاح سهام جدا شود، افزود: اکنون عمده اصلاح بازار بر روی سهم هایی صورت می گیرد که رشد چند برابری را تجربه کردند، سهام عمده که رشد چندانی نداشتند ضامن رشد شاخص بورس هستند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده شاهد افت سهم‌های کوچک که رشد چند برابری داشتند خواهیم بود و در مقابل به مراتب دلیل رشد سهم‌های بزرگ که در چند وقت اخیر از رشد بازار جا ماندند زمینه صعود شاخص بورس را فراهم خواهند کرد.

امیرباقری اظهار داشت: اصلاح را نباید در سهم‌هایی که رشد نکردند و اکنون در مرحله‌ای کمتر از ارزش واقعی خود قرار دارند جست و جو کرد بلکه به طور حتم اصلاح در سهامی شکل می‌گیرد که از محدوده تحلیلی خود فاصله گرفتند تا چند روز آینده شاهد اصلاح این سهم های کوچک خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه زمینه اصلاح سهامی که چند برابر ارزش واقعی خود رشد کردند را باید از اصلاح شاخص بورس جدا کرد، افزود: گروه‌هایی مانند معدنی، فلزی، پالایشگاهی و پتروشیمی با رشد همراه خواهند شد و با رشد خود زمینه صعود شاخص بورس را فراهم می‌کنند اما در سهم‌های کوچکی که از ارزش ذاتی خود فاصله گرفتند و وارد محدوده حبابی شدند به طور یقین شاهد اصلاح خواهیم بود، عمدتا این سهم‌ها از جمله سهم‌هایی هستند که با جریان نقدینگی کم رشدهای ۲۰ برابری داشتند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی به علت افت گروه خودرو اشاره کرد و افزود: گروه خودرو اکنون بعد از رشد اخیری که تجربه کرد نیاز به استراحت دارد و شاهد انتقال نقدینگی از گروه خودرو به دیگر گروه‌ها خواهیم بود.

امیرباقری اصلاح گروه خودرو در معاملات چند روز اخیر بازار سرمایه طبیعی دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در این گروه وابسته به دید سرمایه‌گذاران است، سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های خود را با دید میان مدت وارد گروه خودرو می‌کنند می‌توانند از این گروه انتظار سوددهی بیشتری را داشته باشند اما اگر سرمایه‌گذاران نسبت به این گروه دید کوتاه مدت دارند احتمال انتقال سرمایه آنها به سایر گروه ها وجود دارد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در کوتاه مدت شاهد اصلاح گروه خودرو در بازار سرمایه خواهیم بود اما در میان مدت و بلندمدت احتمال صعود و رشد این گروه وجود دارد.
وی پیش بینی خود از وضعیت بازار هفته آینده اینگونه بیان کرد: بازار هفته آینده در سهم های بزرگ که همچنان جا برای رشد دارند افزایشی است اما در سهم‌های کوچک که رشد چند برابری را تجربه کردند احتمال اصلاح وجود دارد.

امیرباقری با بیان اینکه اکنون باید کلیت بازار را از کلیت سهام جدا کرد، افزود: شاخص بورس هفته آینده رقمی حدود ۵ درصد مثبت و افزایشی خواهد شد.