به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد مردمی اعتکاف رجبیه استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد منتخب استان یزد اظهار داشت: نقش این اداره کل نقش هدایت کننده است و در این ایام با تشکیل ستاد اعتکاف پرشور و پررنگ برای مشارکت مردمی و زمینه سازی نسل جوان به سوی منعویات دینی و مذهبی تلاش خواهیم کرد.

 

وی بر لزوم بهره گیری از فرصت معنوی اعتکاف در راستای انتقال آموزه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی تاکید کرد و افزود: باید تمام مساجد استان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود به تفکیک خواهران، برادران، دانشجویی و دانش آموزی شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به انتخاب استان به عنوان پایتخت کتاب در سال جاری اظهار داشت: باید از ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی استان برای راه ندازی کتابخانه با محوریت کتاب‌های دینی، اعتقادی و … در مساجد میزبان معتکفین بهره برد.

 

نجیمی بر لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید با دعوت از برخی نویسندگان مطرح استان در مراسم معنوی اعتکاف، با یادآور شدن ضرورت بحث مطالعه به معتکفین آنان را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم.

 

ثبت نام در اعتکاف رجبیه به صورت اینترنتی انجام می‌شود

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در سال گذشته در ۱۴۸ مسجد در سطح استان با حضور ۱۲ هزار نفر برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی کارگر با تقدیر از زحمات دست اندرکاران مساجد میزبان معتکفین رجبیه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی نیز برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری خوبی را با این اداره کل داشته اند.

 

وی با بیان اینکه نقش اصلی در اعتکاف رجبیه بر دوش مساجد و مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه است، افزود: این اداره کل در سازماندهی و هماهنگی برنامه معنوی و مذهبی این مراسم‌ها و همچنین هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد.

 

کارگر با اشاره به ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان گفت: ثبت نام این مراسم معنوی در شهرستان یزد و برخی از شهرستان‌ها به صورت کاملاً اینترنتی و در برخی از مساجد روستاها و حاشیه شهرها به صورت حضوری صورت می‌گیرد