فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تعدادی از ماموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج در جریان حوادث آبان‌ماه مصدوم شدند اما پلیس شهر اصفهان در جریان این حوادث شلیکی که منجر به ازدست رفتن جان یک شخص شود، نداشت.

به گزارش جارچی اخبار، سردار مهدی معصوم‌بیگی  در نشست خبری خود گفت: در اغتشاشات آبان‌ماه امسال افرادی بازداشت شدند که از سلاح سرد و گرم علیه مردم و مأموران انتظامی استفاده می‌کردند و تعدادی از مأموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج با همین سلاح‌ها مصدوم شدند. با این وجود که آسیب به نیروهای انتظامی خط قرمز ماست، پلیس در شهر اصفهان در حوادث آبان‌ماه هیچ‌گونه شلیکی که منجر به ازدست رفتن جان یک شخص شود انجام نداد.

وی با اشاره به این که در حوادث آبان‌ماه حفظ امنیت در شمال شهر به سپاه و بسیج و در جنوب به نیروی انتظامی سپرده شد، افزود: جمع‌بندی‌ها در خصوص اتفاقات این ایام توسط مقامات قضائی انجام و اعلام خواهد شد.

تشکیل قرارگاه نظم و تأمین امنیت انتخابات در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس مهمترین کار نیروی انتظامی در این خصوص را تأمین نظم و امنیت آن دانست و اضافه کرد: در نیروی انتظامی استان قرارگاه نظم و تأمین امنیت انتخابات تشکیل شده تا در سه مرحله قبل از شروع انتخابات، روز انتخابات و پس از انتخابات عملیات ویژه خود را انجام دهد.

وی با بیان این که از روز ۲۳ بهمن همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات فعالیت این قرارگاه آغاز می‌شود، ادامه داد: ۱۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات بکارگیری و بخشی از ظرفیت بسیجیان استان نیز استفاده می‌شود تا بتوانیم شعب اخذ رأی را به‌طور کامل تحت پوشش مناسب امنیتی خود قرار دهیم و امنیت آن را تا فرایند تجمیع و انتقال صندوق‌های رأی حفظ کنیم.

کشف ۴۰ تن مواد مخدر در اصفهان

سردار معصوم‌بیگی با بیان این که ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست امسال در استان اصفهان کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: این میزان کشفیات در طول تاریخ تشکیل پلیس اصفهان سابقه نداشته که در راه رسیدن به این هدف، نیروی انتظامی در سال‌های اخیر شهدایی تقدیم کرده است.

وی افزود: بخشی از محموله‌های مواد مخدر کشف شده قرار بوده به استان‌های شمالی و تهران منتقل شود و مقصد بخش دیگر نیز استان اصفهان بود.