به گزارش خبرنگارجارچی اخباراز یزد، محمد علی مکرمی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خبرنگاران، با تبریک ولادت آن حضرت اظهار داشت: از مجموع ۱۷ هزار و ۵۱۳ نوزاد متولد شده امسال ۸ هزار و ۶۹۷ نوزاد دختر دیده به دنیا گشودند که هزار و ۸۱۵ نفر با نام و القاب آن حضرت ملقب و مزین شدند.

 

وی اظهار کرد: نام‌‌های فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا،  ریحانه، نازنین زهرا،  فاطمه زهرا، آیناز و حسنا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی‌ها برای دختران خود بوده که وجود ۶ نام و لقب حضرت فاطمه زهرا در بین این اسامی، نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.

 

وی افزود: نام فاطمه با ۵۱۱ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی و نام‌های زهرا ۲۹۹،  ریحانه ۱۴۶، نازنین زهرا ۱۳۸ و فاطمه زهرا با ۱۱۵ بار انتخاب در رتبه‌های بعدی نام نوزادان دختر قرار گرفت.

 

مکرمی تصریح کرد: همچنین سایر نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) شامل معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده، مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا از نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

مکرمی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام، به برخی از این ترکیب‌ها شامل نازنین فاطمه، یاسمین زهرا، حلماسادات، هدیه زهرا، یگانه زهرا، فاطمه حلما، فاطمه حسنا، فاطمه نورا، آیه زهرا، ریحانه جانا، فاطمه کیاناز و فاطمه مهدا هم اشاره کرد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه از بین بیش از ۱۱۰ میلیون سند هویتی تنظیم شده در کشور ۱۴ و نیم میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) نام‌گذاری شده‌اند افزود: نام‌های فاطمه با پنج میلیون و ۱۸۴ هازر و ۸۴۹، زهرا با سه میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۹۸، معصومه با یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۳۱، مرضیه با ۵۲۶ هزار و ۲۲۷ و صدیقه با ۴۸۱ هزار و ۷۶بیشترین فراوانی انتخاب را در بین نام و القاب آن حضرت در کشور به خود اختصاص داده‌اند.