در این نشست که روز یکشنبه برگزار شد نسبت به درخواست شهرداری همدان و تبریز پیرامون انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی این ۲ شهر رای گیری و در نهایت این طرح با ۹ رای موافق، یک مخالف و یک ممتنع به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر همدان در این باره گفت: ایرج شهین باهر شهرداری کلانشهر پیرو نشستی که پیش از این داشتیم، نامه ای را به شهرداری همدان ارسال کرد مبنی بر اینکه ضمن انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی، یکی از فضاهای این ۲ شهر به نام یکدیگر نامگذاری شود.

کامران گردان افزود: شورای اسلامی شهر تبریز نیز با این خواهرخواندگی موافقت کرده و هم اکنون شهرداران هر ۲ شهر باید نسبت به بندهای تفاهم نامه و برگزاری مراسم انعقاد تفاهم نامه با حضور اعضای شورا و شهرداران اقدام کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی خاطرنشان کرد: شهرهای همدان و تبریز از پیشینه تاریخی و فرهنگی خوبی برخوردار هستند و این تفاهم نامه در راستای تعامل های فرهنگی و اجتماعی صورت می گیرد.

گردان یادآور شد: بر این اساس ضمن عقد تفاهم نامه، یکی از فضاهای شهری تبریز و همدان با نام یکدیگر نامگذاری خواهند شد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری همدان نیز در این نشست گفت: انعقاد این تفاهم نامه ها در معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهر همدان تاثیر بسزایی دارد.

حسین قراباغی افزود: پیش از این با عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهر بم ضمن تبلیغ های محیطی از جاذبه های گردشگری همدان، نامگذاری خیابانی به نام شهر همدان نیز در بم انجام شد.

وی افزود: با انعقاد خواهرخواندگی ها، دبیرخانه مربوطه در سازمان فرهنگی گردشگری شهرداری همدان ایجاد و پیگیری های لازم برای اجرای بندها انجام می شوند.