به گزارش جارچی اخبار ازیزد: شهردار یزد با اشاره به برخی انتقادات در مورد برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی در این استان، اظهار کرد: این جشنواره از جمله طرح‌های فاخر فرهنگی مصوب شورای شهر یزد است.

 

«جمال الدین عزیزی» امروز در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره بین ‌المللی نمایش عروسکی استان یزد در هتل مهر یزد که با حضور جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، یکی از رسالت‌های شهرداری‌ها را افزایش شادی و نشاط و کیفیت زندگی شهروندان از طریق برگزاری فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی خواند و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در راستای اهداف برگزاری آن به خوبی عمل کند.

 

وی با اشاره به برخی انتقادات در مورد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز جزو برنامه‌های تعریف و تصویب شده شورای شهر و شهرداری یزد برای شهر است و جشنواره بین ‌المللی نمایش عروسکی هم از جمله طرح‌های فاخر فرهنگی مصوب شورای شهر است.

 

عزیزی از تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر برای اهتمام به انتقادات مطرح شده و عمل به آنها خبر داد و گفت: البته در این رابطه برخی از انتقادات نیز به عنوان راهگشا مورد توجه قرار گرفته است.

 

شهردار یزد با تاکید بر توجه شهرداری به هنر به عنوان زبان مشترک در بین تمام قومیت‌ها و نژاد‌ها، به سفر اخیر مسئولان شهر به کشور گرجستان و انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرهای یزد و پوتی اشاره کرد و گفت: نزدیک‌ترین ارتباط مسئولان در این سفر مربوط به دیدار با گروه‌های هنری این شهر و تعاملات فیمابین بود لذا به نظر زبان مشترک هنر در شرایطی که کشور با مضایق متعدد مواجه است می‌تواند حضورمان را در عرصه‌های مختلف بین‌المللی تقویت کند و ارتباطات کشورمان با سایر کشورها را قوی‌تر کند.

 

«غلامعلی سفید» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم یکی از موضوعات مهم مطرح شده در ابتدای فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد را توجه به بحث‌های معنوی، ارتقای اخلاقی جامعه و نشاط اجتماعی شهروندان در کنار سایر وظایف معمول شورای شهر ذکر کرد و گفت: البته متاسفانه این نوع تفکر تا قبل از این در یزدی اندکی بدیع و ناآشنا بود چرا که برخی تصور می‌کردند اگر شورای شهر در چنین اقداماتی ورود کند، از سایر وظایف معمول خود دور شده است.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که نیاز شهر تنها به ساخت پل و آسفالت معابر نیست و هرچند در این حوزه‌ها نیز شاید عقب باشیم ولی قطعاً به لحاظ روح شهر بسیار عقب‌تر هستیم و نباید فرزندانمان را از نشاط اجتماعی دور کنیم چرا که عواقب چنین اقداماتی آسیب‌هایی مانند دین‌گریزی خواهد بود.

 

سفید با تاکید بر این که برای سعادت انسان‌ها باید به تمام ابعاد وجودی انسان‌ها توجه شود، بیان کرد: نمی‌توان در یک محیط بسته زندگی کرد و به نحوه تفکر و یک مسیر مشخص را برای تمام افراد جامعه تجویز کرد و به زور همه را به یک سمت سوق داد.

 

«مرضیه برومند» هنرمند برجسته کشوری و مسئول برگزاری این جشنواره نیز با بیان این که نشست خبری جشنواره در روزهای پس از انتخابات آتی موکول شده است، برگزاری این جشنواره را نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط خواند و گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی مربوطه در برگزاری این برنامه قصور کنند، یک بخش از جشنواره دچار اختلال و مشکل خواهد شد.

 

وی گفت: از هر نهادی که در راه فرهنگ بتواند کمکی به جشنواره بکند، قطعاً استفاده خواهیم کرد و خواستار حمایتش از جشنواره خواهیم بود.

 

در پایان این مراسم نیز پوستر اولین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی استان یزد که قرار است نهم تا دوازدهم اسفندماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با حضور بانوان شرکت‌کننده در این برنامه‌ رونمایی شد.