استاندار آذربایجان‌شرقی نسبت به فاصله گیری جامعه امروزی از ارزش های انسانی و اسلامی هشدار داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر از هر ۳ ازدواج، یک مورد در سال نخست تشکیل زندگی به طلاق منجر می شود که این موضوع زنگ خطر جدی برای ما مسئولان و مردم است.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جمع بانوان شاغل در استانداری، تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را مهم‌ترین وظیفه بانوان دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از گسست نسلی و کمبود مهر و عاطفه در میان کودکان، نباید کانون گرم خانواده فدای مسائل اقتصادی و اشتغال شود.
وی گفت: نام‌گذاری روز ولادت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر و روز زن، افتخاری برای بانوان این مرزو بوم است، اما مطالعه و تبیین سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها در این ایام، بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.
پورمحمدی، زندگانی ائمه معصومین (ع) را تضمین‌ کننده سعادت انسان‌ها برشمرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی بسیار خوب برای بانوان جامعه ماست و انتظار داریم که زنان با مطالعه ویژگی‌های آن حضرت و عمل کردن به آنها، مصداق واقعی مادران و همسرانی باشند که انسان را به معراج می‌برند.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان روی داده است، افزود: زنان بیش از ۵۰ درصد جامعه ما را تشکیل می دهند که باید بتوانند در ۵۰ درصد موضوعات اجتماعی نیز نقش ‌آفرینی کرده و احساس مسئولیت داشته باشند؛ هرچند که در حال حاضر فاصله زیادی با حدمطلوب داریم اما باید به تلاش های خود در این زمینه ادامه دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد بانوان شاغل در استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان، گفت: مدیریت خانواده، همسرداری و پرورش فرزندان اصلی ترین وظیفه بانوان است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است و در صورتی که اشتغال این عزیزان به زندگی شخصی آنان لطمه بزند، باید رسیدگی به خانواده در راستای پرهیز از گسست نسلی و کمبود محبت و عاطفه در فرزندان در اولویت قرار گیرد.
پورمحمدی یادآوری کرد: البته این به معنی مخالفت با اشتغال بانوان نیست، بلکه باید تلاش کرد که هیچ یک از این دو موضوع را فدای دیگری نکنیم.