رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار ۸۰ مورد تذکر به نامزدهای انتخابات مجلس در سطح استان در قالب تبلیغات زودهنگام یا غیرمجاز در موعد قانونی صادر شده است.
به گزارش جارچی اخبار، علیار راستگو روز سه شنبه افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قبل و بعد از رسیدگی به صلاحیت ها ۱۴۰ نفر انصراف دادند.
وی ادامه داد: بعد از اعلام لیست قطعی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان در ۲۳ بهمن در سطح استان ۲۰ نفر انصراف دادند که از این تعداد ۴ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است.
وی با اشاره به تلاش مجموعه دست اندرکار برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان برای تسهیل اخذ آرای شهروندان اعلام کرد: در این راستا سه هزار و ۵۴ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.
راستگو با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.
وی افزود: انتخابات تجلی اراده مردم و اعمال قدرت آنان در چرخه قانونی قدرت در نظام اسلامی بوده و مردم با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای، سرنوشت یکی از قوای مهم کشور یعنی قوه مقننه را مشخص می کنند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار کرد: ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ۱۰ ماه قبل در راستای تامین سلامت و امنیت و برگزاری پرشور انتخابات در دوم اسفند تشکیل و ماموریت هر یک از دستگاه ها نیز در آن مشخص شده است.
وی با بیان اینکه ۶۱ هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی هستند، گفت: به همه افرادی که خود را در محک آزمایش مردم قرار می دهند، اطمینان می دهیم وظیفه ما صیانت و دفاع از آرای مردم است .
وی با اشاره به اینکه در سطح آذربایجان شرقی ۳۶۴ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده اند، گفت: در شهرستان تبریز ۱۴۳ نفر تایید صلاحیت شده بودند که با توجه به انصراف چند نفر در مجموع ۱۳۹ نفر وارد عرصه رقابت شده اند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین گفت: دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت رأی‌دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، امروز به حوزه‌های انتخابیه استان تحویل داده شد.
راستگو در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفت: در این دوره از انتخابات، تمام مراحل رأی‌گیری به جز اخذ رأی، با استفاده از دستگاه احراز هویت انجام می‌شود که مهم‌ترین مزیت آن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و تضمین سلامت انتخابات است.
وی اضافه کرد: همه اعضای شعب اخذ رأی نحوه کار با این دستگاه را در جلسات متعدد آموزش دیده‌اند و انتظار داریم که با استفاده از این دستگاه، سرعت و سهولت روند رأی‌گیری افزایش یابد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در خانه ملت دارد.