استاندار یزد گفت: با ابلاغ وزارت کشور در چهار حوزه‌انتخابیه این استان، اخذ رای دستی است و رای گیری الکترونیکی نخواهیم داشت.

 

محمد علی طالبی عصر پنجشنبه درباره انتخابات مجلس یازدهم افزود: در حوزه های انتخابیه استان فقط احراز هویت رای دهندگان الکترونیکی است .

 

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات انجام شده کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد.

 

به گفته استاندار یزد، کسری نیروهای محافظ برای شعبه های اخذ با همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران از خارج استان تامین شد و برای نیروهای مورد نیاز تمام شعبه های اخذ رای ابلاغ صادر شده است.

 

طالبی ادامه داد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در همه مراکز و حوزه‌های اصلی و فرعی وجود دارد تا فردا ( جمعه )بهترین شرایط را برای برگزاری انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

 

استاندار یزد اظهارداشت: ان شاءالله در روز جمعه شاهد حضور گسترده و دشمن شکن مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود و مردم برگ زرین دیگری را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد.

 

همچنین به گفته محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات یزد  ۳۵ نامزد در چهار حوزه انتخابیه استان تا عصر پنجشنبه با مراجعه به این نهاد رسما کناره گیری خود را از ادامه رقابت ها اعلام کردند و در حال حاضر آمار نهایی نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در استان از ۱۴۷ نفر به ۱۱۲  نفر کاهش یافت .

 

در مهلت قانونی زمان ثبت نام ۲۳۹ نفر داوطلبی خود را برای راهیابی به قوه مقننه اعلام کردند.

 

انتخابات مجلس  فردا(جمعه) برابر دوم اسفندماه در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

 

رییس ستاد انتخابات استانداری یزد پیشتر گفته بود که برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

 

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس را به تفکیک شهرستان‌های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

 

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 

آرای مردم استان در ۱۰ شهرستان از طریق  ۷۷۲ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.

 

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۱۲ نامزد باقی مانده در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند