نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی مهر تایید بر حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار طلاب و روحانیون شهرستان های مرند و جلفا، حضور در انتخابات وظیفه شرعی، عقلی و اجتماعی است، افزود: مشارکت در انتخابات نشانه بلوغ فکری است و این مهم فردا در پای صندوق های رای به منصه ظهور خواهد رسید.
وی اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص کنونی کشور و تبلیغات منفی دشمنان برای تحریم انتخابات، حق انتخابات تبدیل به یک وظیفه شرعی، عقلی و اجتماعی شده است که باید به آن عمل کرد و در سرنوشت کشور دخالت نمود.
آل هاشم مشارکت مردم در پای صندوق های رای را علاوه بر تاثیرگذاری در ابعاد داخلی و خارجی و زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ضامن امنیت و اقتدار نظام دانست و یادآوری کرد: این حضور گسترده تولید قدرت نرم برای ایران اسلامی می کند.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی با حضور گسترده در انتخابات پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان می دهند.
آل هاشم اضافه کرد: تک‌تک آرای ملت نشانه ‌آگاهی بالای سیاسی و اجتماعی آن ها است و کسی نباید چنین تصور کند که رای وی ارزشی نخواهد داشت بلکه یقین داشته باشد که رای در سرنوشت‌ خوداو و کشور تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه‌ انتخابات در هر موقعیت و شرایطی امر مهمی است، گفت: در شرایط کنونی ‌با توجه به وجود برخی مشکلات معیشتی در جامعه، دشمنان از وضعیت موجود سوءاستفاده کرده و با القای ناامیدی مردم را به بی میلی در انتخابات تشویق می‌کنند، بنابراین در چنین شرایطی باید با حضور پرشور در این رویداد مهم سیاسی به فتنه‌ها و توطئه های دشمنان پاسخ محکمی داده شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت گسترده در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور است، افزود: هر زمان مردم در صحنه‌های مختلف حضور پررنگی داشته باشد، به همان میزان دشمن عقب‌نشینی می‌کند.
آل هاشم درصد بالای مشارکت ملت در انتخابات را پشتوانه‌ای قوی برای نظام برشمرد و اظهار داشت: این نوع مشارکت باعث می‌شود مسوولان در سطح بین‌المللی با اقتدار حضور یابند و از منافع کشور به خوبی دفاع کنند.