به گزارش خبرنگار جارچی اخبار  از یزد، « محمد جواد نیک روش» در مراسم اجلاسیه مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان یزد و اجتماع ۳۰۰۰ نفره سلیمانی ها در محل سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی گفت: حماسه ای که در تشییع شهید سیمانی خلق شد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

 

رئیس بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: مسیری که شهید سلیمانی در نقطه پایان او اینگونه درخشید، مسیر مقاومت بود و اساسا شهادت نقطه پایانی یک عمر، مقاومت و مجاهدت است.

 

وی افزود: شهادت روی دیگر سکه مقاومت است و تکلیف دانشجوی امروز ما در جبهه کنونی در این مسیر است.

 

نیک روش ادامه داد: شهیدهایی که ما از آنها یاد می کنیم، عرضه تکلیف را بدرستی شناختند و با این که در کسوت دانشجویی بودند اما با درک زمان و مساله ملی بر مبنای ارزش های انقلابی از کلاس و درس و دانشگاه به دانشگاه جبهه مهاجرت کردند یعنی تکلیف مدار و اهل مجاهدت برای حل مساله بودند.

 

رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: امروز که در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم با تحقق نظریه نظام انقلابی از رهیافت پاسخ به مسائل مردم  و کشور انقلاب اسلامی، کارآمدی نظام  می توانیم بیش از پیش حلاوت آن به کام مردم خواهد نشست.

 

وی گفت: ما در آستانه حماسه بزرگ دیگر به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که این حماسه در کنار فارغ از مصادیق آرا، نفس حضور حداکثری پای صندوق های رای با اهمیت هست.

 

نیک روش گفت: با تشییع پیکر شهید سلیمانی که در دنیا مشابه ندارد سرمایه اجتماعی دیگری برای ملت ایران خلق شد که حفظ آن در گرو حضور در پای صندوق های رای است.

 

رئیس بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: این چند روز تا برگزاری انتخابات برای گفتمان سازی نسبت به شاخص های مجلس طراز گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش حضور مردم پای صندوق های رای، بسیار اثرگذار است.

 

وی افزود: این که ما همه ظرفیت های دانشگاه را برای حل مساله های انقلاب اسلامی به پای کار بیاوریم، یکی از تکالیف ما در انقلاب اسلامی است.

 

نیک روش گفت: افق مسیر حق، روشن است و اگرچه سختی هایی دارد اما این مسیر روشن است.

 

وی افزود: حاج قاسم سال های پا رکاب انقلاب و رهبری بود و اگر میخواهیم از او الگو بگیریم باید مسیر مقاومت را ادامه دهیم.

 

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: مقاومت، جوهره و رمز پیروزی ما در گام نخست بوده و رمز پیروزی ما در گام دوم نیز همین خواهد بود که رمزی پیشرو و فعال است.