رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز، گفت: تمامی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در امنیت و آرامش کامل انجام شده است.
علیار راستگو تعداد شعب اخذ رای در استان را ۳ هزار و ۵۳ شعبه برشمرد و افزود: از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت های دینی است.
وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط برای رای دادن در استان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر است که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.
راستگو گفت: ۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق است، افزود: برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است و در صورت نیاز از آن بهره مند خواهیم شد.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستگاه احراز هویت در تمامی شعب انتخابات نصب شده است، گفت: فقط اخذ رای و شمارش آرا دستی خواهد بود و بقیه فرآیندها الکترونیکی است.
وی خاطرنشان کرد: از طریق این دستگاه احراز هویت که برای اولین بار استفاده می شود آرای تکراری، سن قانونی و فوتی ها مشخص می شود.
وی به همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره کد ملی را برای شرکت در انتخابات الزامی دانست و از مردم خواست با حضور به موقع در پای صندوق های رای گیری، مشارکت در این حضور را به ساعات پایانی موکول نکنند.
پلیس متولی تامین امنیت انتخابات است
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پلیس متولی تامین امنیت انتخابات است، از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایجاد شرایطی برای حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم خبر داد.
سردار حسین عبدی افزود: پلیس با آمادگی و هوشیاری کامل مسوولیت حفاظت و امنیت از ۳ هزار و ۵۳ صندوق اخذ آرا را برعهده دارد و نسبت به تامین نظم و امنیت کلیه حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی در سطح استان اقدام خواهد کرد.
وی افزود: پلیس با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجوددر فرماندهی انتظامی استان تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب، شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود تا این مأموریت بسیار مهم به نحو احسن و کامل به سرانجام برسد.
سردار عبدی اظهارکرد: نیروی انتظامی به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه از مدت‌ها قبل با راه اندازی قرارگاه امام علی (ع)تمهیدات لازم را برای برقراری هرچه بهتر امنیت و کمک به برگزاری انتخاباتی سالم اندیشیده است.
وی با بیان اینکه پلیس تمهیدات لازم برای تامین امنیت در قبل، حین و بعد ار انتخابات را پیش بینی کرده است، افزود: این امنیت چه در حوزه‌های رای گیری شهرها و چه در سطح روستاها به بهترین شکل ممکن تامین خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان تامین امنیت صندوق های اخذ آرا را اولویت اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و تمام شهروندان را برای حضور پررنگ در انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.
امنیت آذربایجان شرقی کاملا سفید و عادی است
مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت : در این دوره از انتخابات برنامه ریزی های منظمی انجام شده تا همه شعبه های اخذ رای از نظر انتظامی و امنیتی زیر پوشش باشند
جهانگیر اسکندرزاده با بیان اینکه امنیت استان کاملا سفید و عادی است، افزود: رای دهندگان می توانند با اطمینان خاطر در شعب اخذ رای حاضر شوند.
وی ادامه داد: همه عوامل امنیتی و انتظامی استان پای کار هستند و این نشان می دهد که در آذربایجان شرقی فضای مساعدی برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای فراهم است.
آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره ۲۹۰ داوطلب برای کسب این کرسی ها رقابت می کنند.
انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور آغاز شد.