رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: مردم با هر گرایش و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید پای صندوق‌های رای بیایند تا عظمت نظام اسلامی را به جهانیان آشکار کنند.
به گزارش جارچی اخبار، موسی خلیل اللهی روز جمعه افزود: از آحاد مردم درخواست می کنم با هر گرایش و برای مشارکت هر چه بیشتر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابند تا بار دیگر قدرت و صلابت جمهوری اسلامی به اثبات برسد چون مشارکت حداکثری کشوری مقتدر را می سازد.
وی با اشاره به سخنان مقام رهبری که از امروز به عنوان روز جشن ملی یاد کردند، این روز بزرگ را به مردم آذربایجان شرقی تبریک گفت و اظهار داشت: این نظام الهی مبتنی بر دموکراسی مردم سالاری دینی است که در هیچ جای جهان همتایی برای آن نیست و مردم باید قدردان چنین نعمتی باشند.
خلیل اللهی، برگزاری انتخابات را مصداق بارز و محوری برای دموکراسی دینی برشمرد که در آن مردم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات های مختلف، مستمر و مکرر حاضر شده و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته اند.
وی معیارهای انتخاب اصلح را همان شاخص ها و معیارهای توصیه شده از سوی مقام رهبری بیان و اضافه کرد: چنانچه به رهنمودهای معظم له عمل شود، بدون تردید مجلسی قدر و کشور قدرتمند را برای سال های آینده رقم خواهیم زد.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد مجلس آینده، مجلسی باشد که برای رفاه مردم و تحولات عمیق اقتصادی وارد عمل شود که تحقق این هدف جز با اعتقاد به ولایت فقیه از سوی نمایندگان ممکن نمی شود.
از جمعیت ۴ میلیون و ۸۰۰ نفری آذربایجان شرقی، ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر برای اولین بار واجد شرایط رای دادن شده اند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۲۹۰ نفر در این استان برای کسب ۱۹ کرسی نمایندگی مجلس یازدهم رقابت می کنند.