استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه امکانات برای انتخابات باشکوه مهیا است ، ادامه داد: ۱۳ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد و سه هزار و ۵۴ صندوق اخذ رای در شعب استان مستقر است.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق رأی مستقر در مسجد انگجی تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یازدهمین دوره انتخابات همزمان با سایر نقاط کشور در جای جای استان آغاز شده و از همان لحظات اولیه مردم با اشتیاق و علاقه در پایه صندوق رای حضور یافته اند.
وی با بیان اینکه زمان قانونی رای دهی ۱۰ ساعت است، گفت: در صورت تمدید از سوی وزارت کشور تا حدکثر ۱۲ شب رای گیری ادامه خواهد داشت.
پورمحمدی از شهروندان درخواست کرد: در ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یابند و به ساعات پایانی رای دهی موکول نکنند.
وی با تاکید بر اینکه تمام مراحل انتخابات به جز شمارش آرا الکترونیکی است، افزود: در تمام شعب دستگاه احراز هویت مستقر شده و هر آن و هر لحظه تعداد آرا مشخص است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان گفت: از هر زمان دیگری به مشارکت حداکثری مردم نیازمندیم چرا که دشمنان به دنبال سست کردن اراده مردم هستند.
وی افزود: هر زمان که دشمن تهدید کرده جواب عکس گرفته چرا که ملت ایران روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دارند.
پورمحمدی اظهار کرد: این انتخابات یکی از پایه های جمهوریت نظام است و در هیچ جای دنیا، آرای مردم تا این حد مهم نیست و مشارکت در هیچ جای دنیا تا این اندازه بالا نیست .
وی گفت: آینده جوانان و نسل آینده با حضور در پای صندوق و مشارکت مردم سالاری، رقم خواهد خورد و نباید بی تفاوت باشیم.
وی اعلام کرد: ۶۲ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در ۱۳ حوزه انتخابیه استان آموزش دیده اند.
آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره ۲۹۰ داوطلب برای کسب این کرسی ها رقابت می کنند.
انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور آغاز شد.