معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک نفر با علایم تنفسی در بیمارستان فارابی شهرستان ملکان بستری شده است.
به گزارش جارچی اخبار، عباسعلی درستی روز جمعه در گفت و با خبرنگاران در خصوص اینکه این فرد مبتلا به بیماری کرونا است، اظهار کرد: تایید یا رد این ادعا بعد از بدست آمدن جواب نمونه برداری و آزمایشات قابل پاسخ است.
وی ادامه داد: تمام بیماران تنفسی به هر بیمارستانی که مراجعه کنند در اتاقی که قبلا پیش بینی شده است، نگهداری و از آن‌ها نمونه‌برداری و شرح حال گرفته می شود.
درستی گفت: بعد از انجام اقدامات اولیه بیمار توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان در نظر گرفته شده منتقل می‌شود و این به مفهوم قرنطینه نیست.
وی با اشاره به اینکه بیمار به این منظور در اتاق مخصوص نگهداری می‌شود که بیماری تنفسی او به سایر بیماران منتقل نشود، تاکید کرد: بیمارستان‌ها موظف هستند تا بیماران مراجعه کننده با علایم تنفسی را در اتاق‌های از قبل تعیین شده نگه دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز گفت: شستن مداوم دست‌ها با صابون و خودداری از دست دادن با دیگران در اماکن عمومی مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری هستند.
وی با بیان اینکه مردم نباید بیش از اندازه نگران این بیماری باشند، افزود: این ویروس از طریق مواد غذایی منتقل نمی‌شود و تنها رعایت موارد بهداشتی می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.