مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری تورهای ویژه بازارگردی در تبریز خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، مرتضی آبدار امروز در جمع خبرنگاران گفت: از برنامه‌هایی که در راستای برگزاری هر چه بهتر ایام نوروز و ثبت خاطرات خوش برای گردشگران در نظر گرفته‌شده برگزاری تورهای ویژه بازارگردی، آئین‌های سنتی نوروز و همچنین برپایی سفره‌های هفت‌سین در محدوده بازار است.
وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه و ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای فراهم‌سازی موقعیتی شایسته برای پذیرش گردشگران در بازار تاریخی تبریز، گفت: در این راستا آماده نمودن فضای کالبدی بازار و خیابان‌های اطراف آن به لحاظ پیرایش، شستشو و نیز رسیدگی به فضای سبز حیاط سراهای بازار و همچنین پیگیری فعالیت پارکینگ‌های واقع در محدوده بازار در ایام نوروز ۹۹ از جمله اقداماتی است که باید با همکاری شهرداری تبریز انجام گیرد.
آبدار به دیگر برنامه‌های مطرح‌شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: ارائه طرح اعمال تخفیف ۲۰ درصدی در فروش با هماهنگی اتحادیه‌های مربوط و هیئت امنای بازار، برگزاری جشنواره و برنامه‌های آئینی و … در راستای فراهم‌سازی فضایی شاد در بازار سرپوشیده تبریز از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام نوروز ۹۹ در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از آمادگی بازار تبریز به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی شاخص در استان، برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.
آبدار گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگر پذیر تبریز است، لذا همکاری و مساعدت اصناف بازار در تداوم فعالیت آن در ایام نوروز امری ضروری است.