شهردار اصفهان گفت: اجرای اقدامات هفت گانه برای جلوگیری از شیوع کرونا از سوی سازمان های زیرمجموعه شهرداری اصفهان از دو روز پیش آغاز شده که بخشی از این اقدامات انجام، قسمتی هم در دست اجراست.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با تبریک به همه منتخبان، انتظار داریم اقدامات مثبتی با درایت و همت آنها رقم بخورد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور شهرداری اصفهان از هفته گذشته، اقدامات ضروری اولیه و پیشگیری را در اولویت قرار داده است، ادامه داد: شهر آماده حفاظت از شهروندان است و هرچند مسئول اصلی اجرای اقدامات حفاظتی بر عهده وزارت بهداشت است اما شهرداری در راستای تعامل با این وزارت خانه، فعالیت های لازم و تصمیمات وزارت بهداشت را اجرایی خواهد کرد.

شهردار اصفهان بیان کرد: در این زمینه هفت اقدام ضروری به سازمان ها، ادارات و شرکت های زیرمجموعه شهرداری اصفهان اعلام شده است. یکی از این اقدامات، ضدعفونی کردن فضای مترو و اتوبوس های شهرداری است و افزایش نظافت فضاهای ویژه مانند سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی و اطلاع ‌رسانی برای استفاده‌کنندگان از سرویس‌ های حمل و نقل عمومی و مراجعه‌ کنندگان به واحدهای مختلف شهرداری اصفهان دیگر فعالیت اعلام شده از سوی شهرداری برای پیشگیری از شیوع کرونا است، گفت: نصب دستگاه‌ های ضدعفونی کننده در ورودی فضاهای اداری شهرداری و استفاده از ظرفیت فرهنگ ‌سراها برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم دیگر اقدام لازم برای حفاظت از شهروندان است.

نوروزی با اشاره به اینکه اجرای اقدامات هفت گانه از سوی سازمان های زیرمجموعه شهرداری اصفهان از دو روز پیش آغاز شده است، اظهار کرد: بخشی از این اقدامات انجام، قسمتی هم در دست اجراست.

وی افزود: انتظار داریم شهروندان اصفهانی با رعایت همه موارد ایمنی و بهداشتی، در این زمینه همکاری کنند تا پیشگیری صورت گیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نگاه شهرداری به فعالیت ها با دیدگاه پیشگیرانه است از همین رو از همه شهروندان می خواهیم، به توصیه هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، توجه لازم داشته باشند.

وی از خریداری ۱۰۰ اتوبوس یورو ۴ از سوی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها شهرداری اصفهان توانست این اقدام را اجرایی کند که در همین راستا تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس از دو روز اخیر وارد شده است.

نوروزی افزود: این اقدام شهرداری می تواند به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر و کاهش آلاینده ها کمک کند.