براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا پایان سال جاری تمامی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تعطیل شد.
به گزارش جارچی اخبار، براساس مصوبه جلسه امروز روسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه تبریز به منظور پیشگیری و رفع نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌هایشان، تمامی فعالیت‌های آموزشی‌، کلاس‌های درسی دانشگاه‌های استان تا پایان سال تعطیل است.
دانشگاه ها مطابق با سرفصل‌های مصوب، طبق مصوبات هیات رئیسه فعالیت‌های آموزشی را با تمدید تقویم آموزشی و یا در طول ترم بعد از تعطیلات نوروز جبران می‌کنند.
دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری جلسات دفاع از رساله‌ها و پایان نامه‌ها و کلاس‌های آموزشی به صورت غیر حضوری را دارند می‌توانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.
با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها امکان استفاده از مرخصی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی بر اساس درخواست آنان تسهیل خواهد شد.
نظر به ضرورت استمرار برخی فعالیت‌های پژوهشی به ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه‌ها بر اساس امکانات و مقتضیات خود می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
تصمیم به تعطیلی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی تا پایان سال در حالی اتخاذ می شود که هیچ مورد ابتلای به ویروس کرونا در این استان از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز تایید نشده است.