مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با توجه به تعطیلی‌های مکرر امسال، به احتمال زیاد تقویم آموزشی تغییر می‌کند.
به گزارش جارچی اخبار، جعفر پاشایی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص کنونی و ضرورت رعایت نکات بهداشتی، به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، کلیه جلسات، اردوها و برنامه هایی که منوط به شکل گیری اجتماعات است، لغو می شود.
وی تدوین برنامه و چشم انداز آموزش و پرورش را جزء اهداف ویژه مجموعه عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در بحث بهداشت و سلامت انجام شده است، اما کافی نبوده و نیازمند توجه مضاعف است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در خصوص عملکرد پژوهش‌سراهای دانش آموزی و چشم انداز یک‌ساله اجرایی و عملیاتی آموزش و پرورش گفت: تا سال ۱۳۹۲ ما ۱۸ پژوهش‌سرا داشتیم، اما امروز این تعداد به ۴۱ پژوهش‌سرا در سطح استان افزایش یافته است و تاکنون ۱۱۵ عنوان اختراع در پژوهش‌سراهای استان به ثبت رسیده است.
عاشور اکرمی افزود: کسب ۲ مدال طلا و یک نقره در کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادین، دو مدال نقره در دهمین المپیاد نانو از افتخارات کسب شده است و در این میان می توان گفت پژوهش‌سراهای اهر، ناحیه ۳ و ۴ به ترتیب بیشترین میزان ثبت اختراع دانش آموزی در بین پژوهش‌سراها را به خود اختصاص داده اند.
در این جلسه گزارشی در خصوص شیوع ویروس کرونا و ارائه راهکارهای لازم و نحوه کنترل آلودگی ناشی از آن در مدارس و ادارات تابعه ارائه شد.