برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مدارس استان‌های البرز، اردبیل، تهران، قزوین، قم، سمنان، کرمانشاه، مازندران و همدان امروز دوشنبه (پنجم اسفند) تعطیل اعلام شده است.

همچنین مدارس استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، خوزستان، فارس، زنجان، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مرکزی، مازندران، هرمزگان و یزد نیز تا پایان هفته تعطیل اعلام شده است.

این تصمیم به علت آماده‌سازی و ضدعفونی فضای آموزشی اتخاذ شده تا دانش‌آموزان در روزهای آینده در امنیت کامل در مدارس حضور پیدا کنند.

علاوه بر این تمامی فعالیت‌های اداری و علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان‌های قزوین، مازندران، زنجان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کرمان، گیلان، فردوسی مشهد، سمنان، ایلام، خراسان جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، سبزوار، خوزستان تا پایان هفته جاری، استان یزد(تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹) دانشگاه جهرم (تا پایان اسفندماه) و بوشهر(به مدت ۱۰ روز) تعطیل است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, همچنین مهدکودک‌ها و مراکز بهزیستی و اماکن ورزشی برخی از استان‌ها و حوزه های علمیه خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و بوشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

این تعطیلی‌ها براساس مصوبات نشست کمیسیون های دانشجویی، آموزش و پرورش و شورای تامین استان‌ها در پی برنامه‌های پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲ هزار ۴۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون ۲۳ هزار و ۳۳۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند و ۵۳ هزار و ۶۸ نفر هنوز مبتلا هستند.

همچنین طبق آمار وزارت بهداشت مجموع آمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونای جدید در ایران ۴۳ نفر است که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.