فرماندار شهرستان تبریز از اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال علاوه بر محدوده مرکزی تبریز از درب منازل خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، بهروز مهدوی امروز در نشست امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز که با حضور مدیران کل ستاد بحران، محیط زیست، پالایشگاه، هواشناسی استان و مدیران شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال علاوه بر محدوده مرکزی تبریز از درب منازل و به صورت ارشادی و آزمایشی اعمال شود.
مهدوی گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهری، اجرای طرح LEZ بین دو اتوبان پاسداران و شهید کسایی بصورت کامل رینگ شود و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ساماندهی و بحث کنترل و تعویض کاتالیست های سواری های شخصی پیگیری شود.
فرماندار تبریز ادامه داد: با تصویب اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز مقرر شد ظرف مدت ۲۴ ساعت نیروگاه حرارتی تبریز مازوت را از گردش خارج و سوخت گاز را جایگزین کند.
وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت در بحث کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار خواهد بود و این امر از طریق رسانه های جمعی باید جدی گرفته شود و ادارات شهرستان نسبت به کاهش۵۰ درصدی مصرف برق و گاز اقدام و همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه این کارگروه حفاظت محیط زیست بر همه مصوبات نظارت و گزارش روزانه را به مسئولان استانی و شهرستانی ارائه کنند.